شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سوندرا لوک که در شش فیلم با کلینت ایستوود همبازی بود، سوم نوامبر در ۷۴ سالگی از دنیا رفت و خبر مرگ او پس از شش هفته تایید و منتشر شد.

كلينت ايستوود و سوندرا لوك در دستكش آهني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسوشیتدپرس، ساندرا لوییس اندرسن که با نام هنری و حرفه‌ای سوندرا لوک شناخته می‌شد، حدود ۴۰ روز پیش به دلیل ایست قلبی ناشی از ابتلا به سرطان‌های سینه و مغز استخوان در خانه خود در لس‌آنجلس درگذشت و مقام‌های محلی هم همان زمان در جریان قرار گرفتند اما مشخص نیست به چه دلیل انتشار گزارش رسمی مرگ حدود شش هفته طول کشید.

لوک در بهار ۱۹۴۴ به دنیا آمد و سال ۱۹۶۸ برای بازی در نخستین فیلم خود «قلب یک شکارچی تنهاست» نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن شد. مهم‌ترین دوران حرفه‌ای این بازیگر جوان با بازی کنار کلینت ایستوود در «جوسی ولز یاغی» کلید خورد؛ دورانی که از ۱۹۷۶ آغاز شد و سال ۱۹۸۳ با «ضربه ناگهانی» از مجموعه «هری کثیف» به پایان رسید. ضمن اینکه ایستوود و لوک خارج از دنیای فیلم و سینما حدود ۱۳ سال با هم زندگی کردند.

لوک که با نام خانوادگی پدرخوانده‌اش وارد حرفه بازیگری شده بود، برای «قلب یک شکارچی تنهاست» تا یک قدمی بردن دو جایزه اسکار و گلدن گلوب پیش رفت اما هر دو جایزه را به روث گوردن برای «بچه رزمری» باخت. او از ۱۹۶۸ تا حدود یک دهه بعد همچنان در عرصه سینما حضور داشت اما آشنایی با ایستوود سر صحنه «جوسی ولز یاغی» سرنوشت حرفه‌ای‌اش را عوض کرد؛ فیلمی که ایستوود کارگردانی و در آن بازی می‌کرد.

زندگی و فعالیت‌های مشترک این دو ستاره هالیوودی سال ۱۹۸۹ به شکلی عجیب و تحقیرآمیز پایان یافت. در واقع، ایستوود شریک ۱۳ سال زندگی‌اش را از خانه‌ای بیرون کرد که لوک گمان می‌کرد هدیه است و این آغاز یک رسوایی بزرگ بود که در ۱۹۹۶ با واریز مبلغی نامشخص به حساب لوک از سوی ایستوود ختم به خیر شد. لوک سال بعد کتاب خاطرات خود «خوب، بد، بسیار زشت: یک سفر هالیوودی» را منتشر کرد.

او در کتاب خود نخستین رویارویی با سرطان سینه را شرح داده بود؛ کتابی که نام آن اشاره‌ای آشکار به فیلم «خوب، بد، زشت» ایستوود بود. لوک در سال‌هایی که با ایستوود همکاری می‌کرد، همسر رسمی گوردن اندرسن بود و همین بازیگر قدیمی مرگ همسرش را به مقام‌های رسمی گزارش کرد.

کد خبر 425397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha