همشهری آنلاین: شماری از چهره‌های مطرح حزب دموکرات آمریکا احتمالا در ماه ژانویه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام خواهند کرد.

آمريكا انتخابات

به گزارش یورونیوز، هیچ کدام از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات تاکنون نتوانسته است خود را به عنوان نامزد بلامنازع برای رقابت با دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ مطرح کند. این در حالی است که حزب دموکرات در انتخابات میان دوره‌ای ماه گذشته موفق شد اکثریت را در مجلس نمایندگان به دست آورد. با این حال دموکرات‌ها در کسب اکثریت در مجلس سنا ناکام ماندند.

منابع خبری در درون حزب بر این باورند که بین شش تا ۱۰ نفر از چهره‌های سیاسی این حزب در ماه ژانویه نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام خواهند کرد. این در حالی است که شمار شخصیت‌هایی که از آنها به عنوان نامزد بالقوه حزب یاد می شود به ۲۰ نفر می رسد.

هیلاری کلینتون و برنی سندر چهار سال پیش تا ماه آوریل سال ۲۰۱۵ برای اعلام نامزدی خود صبر کردند. این در حالی است که به نظر می‌رسد این بار نامزدهای دموکرات زودتر از دوره‌های قبل رقابت‌های انتخاباتی را آغاز کنند.

در این گزارش نگاهی انداخته‌ایم به نامزدهای بالقوه حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰:

جو بایدن

 عکس از رویترز

جو بایدن که سابقه هشت سال معاونت ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد یکی از مطرح‌ترین نامزدهای احتمالی است. او اکنون ۷۶ ساله است و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پی‌ترین رئیس جمهوری آمریکا در آغاز دوره‌اش خواهد بود.

کامالا هریس

عکس از رویترز

کامالا هریس سناتور ایالت کالیفرنیا است. این ایالت برای نامزدهای حزب دموکرات از نظر جذب حمایت مالی اهمیت زیادی دارد. او دو سال پیش به عنوان عضو سنای آمریکا انتخاب شد اما از وی به عنوان یکی از چهره‌های مطرح برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و رقابت با دونالد ترامپ یاد می‌شود.

الیزابت وارن

عکس از رویترز

الیزابت وارن، ۶۹ ساله سناتور ایالت ماساچوست است. او در حزب دموکرات محبوبیت زیادی دارد و تاکنون تجربه چند بار جدال لفظی با دونالد ترامپ در توئیتر را داشته است.

کیرستن گیلیبرند

عکس از رویترز

کیرستن گیلیبرند، سناتور ایالت نیویورک ۵۲ ساله است. او پس از هیلاری کلینتون که در سال ۲۰۰۹ به وزارت خارجه رفت سناتور ایالت نیویورک شد.

برنی سندرز

عکس از رویترز

برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت چهار سال پیش در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات از هیلاری کلینتون شکست خورد اما جوانان زیادی را مجذوب کارزار انتخاباتی خود کرد. بسیاری از آنها اکنون نیز امیدوارند سناتور ۷۷ ساله بار دیگر بخت خود را برای کسب نامزدی حزب دموکرات و رقابت با دونالد ترامپ بیازماید.

کوری بوکر

عکس از رویترز

کوری بوکر، ۴۹ ساله از سناتورهای جوان حزب دموکرات محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۱۳ از ایالت نیوجرسی به مجلس سنا راه یافت. برخی از طرفداران حزب دموکرات موقعیت او را با موقعیت باراک اوباما پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ مقایسه می کنند.

جان کری

عکس از آرشیو

جان کری، نامزد ناکام حزب دموکرات در سال ۲۰۰۴ میلادی اعلام کرده که به احتمال نامزدی اش در انتخابات سال ۲۰۲۰ فکر می کند. او بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ وزیر خارجه باراک اوباما بود و یکی از دستوردهای او در این مقام توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود. او در انتخابات سال ۲۰۰۴ از جورج دبلیو بوش شکست خورد.

انتظار می‌رود اولین مناظره بین نامزدهای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ماه مه سال ۲۰۱۹ برگزار شود.

کد خبر 425362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha