همشهری آنلاین: حدود ۴۰ کودک کار و بد سرپرست شیراز اقدام به نقاشی بخشی از دیوارهای خیابان معالی آباد شیراز کردند.

رویای کودکان کار بر روی دیوار خیابانی در شیراز ترسیم شد

حدود ۴۰ کودک کار و بد سرپرست شیراز، پنجشنبه به ابتکار تشکل مردم نهاد صبح آفرینش و سازمان سیما و منظر شهرداری این شهر، با هدف آموزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدام به نقاشی بخشی از دیوارهای خیابان معالی آباد شیراز کردند.

مدیر تشکل مردم نهاد صبح آفرینش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تشکل در حوزه آموزش و فرهنگ سازی و کاهش آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد مسعودیان افزود: در ابتدا، این تشکل کار خود را از کانون اصلاح و تربیت شروع کرد اما در ادامه راه متوجه شدیم که اغلب نوجوانان و کودکان بزهکار، ساکن محله های مشخصی در شهر شیراز هستند و پس از آن تلاش این انجمن مردم نهاد به سمت آموزش در محلات پُر خطر شیراز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی سوق پیدا کرد.

وی ادامه داد: آموزش های این تشکل در ۲ محل واقع در بافت قدیم شیراز و محله بنی هاشمی انجام می شود و شماری از مربیان داوطلب، کلاس های سوادآموزی برای کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین کلاس موسیقی را در مکان های نامبرده برگزار می کنند.
مسعودیان اضافه کرد: هم اینک حدود ۴۵۰ کودک کار اعم از کار در خیابان و یا مغازه ها در شهرستان شیراز شناسایی شده اند که به دلایل مختلف ناگزیر به کار کردن هستند و تا کنون برای تعدادی از این کودکان و خانواده های آنها دوره های آموزشی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ خانواده که دارای کودکان کار و بدسرپرست هستند زیر پوشش این تشکل قرار دارند.

به گفته مسعودیان، آموزش های این تشکل تنها منحصر به کودکان کار نیست بلکه شامل خانواده های آنها نیز می شود.
او بیان داشت: حدود ۲۰۰ نفر در این تشکل مردم نهاد عضو هستند و هزینه های مورد نیاز این نهاد از طریق این افراد تامین می‌شود.

کد خبر 425317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha