همشهری آنلاین: یک نویسنده و محقق مطالعات دینی در کانادا، به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس نخستین مسجد این کشور، کتابی به منظور بزرگداشت بنیانگذاران این مسجد به نگارش درآورد.

کتابی با موضوع نخستین مسجد کانادا منتشر شد
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، در هشتادمین سالگرد تاسیس نخستین مسجد کانادا، اریل واگ نویسنده و محقق دینی کتابی برای بزرگداشت این مسجد تاریخی منتشر کرد.

مسجد الرشید در شهر ادمونتون نخستین مسجد ساخته شده در کانادا و یکی از اولین مساجد آمریکای شمالی می باشد، که در این کتاب از آن به عنوان یکی از موفقیت های ارزشمند اجتماعی یاد شده است.

واگ در مصاحبه با خبرگزاری های محلی، گفته که بنیانگذاران مسجد را از سال ۱۹۸۰ به خاطر داشته و افزود: من اغلب برای تحقیق درباره جنبه های مختلف دین اسلام در کانادا به این منطقه سر می زدم. و مقالات زیادی راجع به آن ها به نگارش در آوردم. من مدت های طولانی با یکی از بزرگان اجتماعی، ثریا حافظ کارکرده ام که اکنون یک مدرسه به نام او ساخته شده است.

واگ در ادامه گفت: او به من می گفت که باید این کتاب را بنویسم تا حقم را در قبال جامعه به خاطر مقالاتی که با کمک مسجدی ها نوشته ام، ادا کرده باشم، او دوست خوبی بود.

گفته می شود مسجد الارشید نقش مهمی در رشد و توسعه جامعه مسلمانان در شهر ادمونتون ایفاء کرده، کتاب این نویسنده کانادایی درباره بسیاری از شخصیت های الهام بخشی که برای ایجاد مسجد تلاش کرده اند مطالبی دارد.

نقش زنان مسلمان

وی ضمن بیان اینکه رهبران و شخصیت های زن مسلمان نقش مهمی در این مسجد داشته اند افزود: این بسیار غیرعادی است. برخلاف تصوری که مردم مردم زنان در جامعه نقشی بنیادی ایفاء می کنند. اینکه حجاب دارند یا ندارند مهم نبوده، آن ها در رشد جامعه از آغاز نقش آفرین بودند. بدون کمک این زنان جامعه هرگز رشد نمی کرد و آنان نقش بسیار مستحکمی داشته و این تاثیربرانگیز است.

کد خبر 425312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha