مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: به نظر می‌رسد فولکس واگن قصد دارد یک تحول جدی در صنعت خودروسازی ایجاد کند. این تحول بر محور چپ سه بعدی استوار است.

3D printing in action
به نظر می رسد فولکس واگن قصد دارد یک تحول جدی در صنعت خودروسازی ایجاد کند. این تحول بر محور چپ سه بعدی استوار است.

فولکس واگن قصد دارد از این تکنولوژی جهت تامیت قطعات مورد نیاز مدل های پرتیراژ خود کمک بگیرد.

این خودروساز آلمانی اخیرا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده یک مرکز ساخت ابزار جدید راه اندازی کرده است. این مرکز که در کارخانه اصلی فولکس واگن در وولفسبورگ قرار دارد، به آخرین و پیشرفته ترین نسل پرینترهای سه بعدی شرکت HP مجهز شده است.

volkswagen-toolmaking-opens-highly-advanced-3-d-printing-center

دکتر آندریاس توستمن (Andreas Tostmann) عضو هیئت مدیره بخش تولید فولکس واگن در مراسم افتتاح مرکز مذکور گفته:

مرکز چاپ سه بعدی فولکس واگن فعالیت های تولیدی فزاینده فولکس واگن را وارد سطح جدیدی خواهد کرد. در عرض دو الی سه سال آینده چاپ سه بعدی برای اولین قطعات تولیدی به کار گرفته می شود. در آینده ما احتمالا خواهیم توانست از پرینترهای سه بعدی در خطوط تولید برای ساخت خودرو استفاده کنیم.

آنطور که جمله آخر دکتر توستمن نشان  می دهد، فولکس واگن می خواهد پنل های فلزی بدنه و قطعات پلاستیکی را که در خودروها کاربرد دارند، در داخل کارخانه خود تولید کند.

گفتنی است در مرکز چاپ سه بعدی فولکس واگن، مواد اولیه به طور لایه ای نازک بر روی یک صفحه ریخته می شوند. سپس اشعه لیزر پودر موجود را در جایی که باید قطعه ساخته شود، ذوب می کند. زمانی که این اتفاق رخ داد، پودر ذوب شده، به تدریج سفت شده و یک قطعه جامد سخت را شکل می دهد.

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبر 425310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha