رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار در مورد امکان کلاه برداری افراد سودجو از مردم هنگام خریدهای اینترنتی، گفت: شهروندان نسبت به خریدهای اینترنتی مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

پلیس فتا نسبت به خریدهای اینترنتی مردم هشدار داد

سرگرد روح الله شهبازی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: در حال حاضر استفاده زیاد مردم از اینترنت زمینه را برای کلاه‌برداران و مجرمان سایبری مهیا کرده تا با فریب افراد اقدامات مجرمانه خود را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط فراهم شده برای خرید و فروش کالاهای دست‌ دوم، افراد سودجو از این فرصت سوءاستفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی کرده و یا با روش‌های گوناگون با فریب افراد از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

شهبازی پور با اشاره به برخی مزایای سایت‌های درج آگهی از جمله پوشش بیشتر، مخاطبان هدفمند، هزینه‌های مناسب‌تر و اطلاع‌رسانی بیشتر به معایب این‌گونه سایت‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: نبود مشاهده فیزیکی و ماهیت حقیقی کالا قبل از خرید امکان سوءاستفاده برخی از صاحبان آگهی در تعریف واقعی کالا و خدمات را در پی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی نظارت بر همه سایت‌ها و تبلیغات موجود در فضای اینترنت، کار مشکلی است به همین دلیل مجرمان و کلاهبرداران با سوءاستفاده از فضای موجود دست به اعمال مجرمانه خود می‌زنند.
کارشناس پلیس فتا گفت: در بعضی موارد دیگر نیز مشاهده‌ شده که کلاه‌برداران با فریب افراد، کلیه اطلاعات بانکی آن‌ها را به بهانه واریز پول دریافت می‌کنند و بعد از آن اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها می کنند.

شهبازی پور گفت: به کاربران توصیه می‌شود که با دقت بیشتری از سایت‌های اینترنتی خرید کنند تا گرفتار مجرمان سایبری نشوند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به کاربران توصیه کرد: در هنگام خرید یک کالا در فضای مجازی می‌بایست همواره این نکته را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا دارای ماهیت واقعی نبوده و در پشت پرده این گونه تبلیغ ها، افرادی شیاد فعالیت کنند که قصد کلاه‌برداری از کاربران را دارند.

شهبازی پور تصریح کرد: افراد هنگام خریدهای اینترنتی از ملاقات حضوری با فروشندگان این کالاها در اماکن خلوت خودداری کرده و با متقاضیان خرید، برای دیدن کالا و پرداخت پول در اماکن عمومی قرار ملاقات بگذارند.
وی به کاربران در هنگام خرید از سایت‌های نیازمندی و واسطه‌گر تاکید کرد: در هنگام خرید کالاهایی مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ به ارائه کارتن کالا اکتفا نکرده و برگ خرید را از فروشنده درخواست کنند.

شهبازی پور گفت: مردم پیش از هرگونه واریز وجهی به‌حساب فرد فروشنده کالا یا خدمات، از صحت اطلاعات توصیف شده اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 425309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha