پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی مهمترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایتالیا است.

رانندگی

به گزارش سرویس بین‌الملل صدا و سیما از رم؛  در ایتالیا هر روز ۹ نفر در هنگام رانندگی به علت حواس پرتی کشته می شوند که بخش عمده این حواس پرتی ها ناشی از استفاده از تلفن همراه است.این در حالی است که درایتالیا میزان جریمه استفاده از موبایل در خودرو بسیار بالاست.

میکله چیویتا، کارشناس امور شهری به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت:« استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی موجب حواس پرتی و کاهش دقت راننده و بروز تصادفات و به خطر انداختن جان خود و دیگران می شود. البته در کنار قوانین سخت و جریمه های سنگین باید فرهنگ ساری و اموزش نیز انجام شود. اعمال قانون در کنار فرهنگ سازی مهمترن عنصرهای مقابله با افزایش تخلف های رانندگی و استفاده نکردن از تلفن در هنگام رانندگی است.
در سال گذشته میلادی در ایتالیا از هر ۴ تصادف ۳ تصادف مربوط به حواس پرتی و استفاده از تلفن همراه بوده است.یک شهروند ایتالیایی گفت: «با این که همه ما، چه جوان و میانسال و سالمند به خوبی می دانیم که استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و یا دیدن و ارسال پیامک می تواند بسیار خطر افرین باشد اما متاسفانه بازهم این کار را انجام می دهیم».

هر سال در ایتالیا بیش از ۳ هزار نفر در هنگام رانندگی به علت حواس پرتی و استفاده از تلفن همراه جان خود را از دست می دهند.

هم اکنون در برخی از استان های شمالی ایتالیا در صورت وقوع تصادف پلیس می‌تواند تمامی تجهیزات الکترونیکی در دسترس راننده، از تلفن همراه گرفته تا تبلت، را کنترل کند تا مشخص شود که آیا پیش از تصادف از آنها استفاده شده و در چنین صورتی آیا باعث بروز سانحه رانندگی شده است.

کد خبر 425305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha