همشهری آنلاین در یادداشتی به بررسی نسبت سیاست وزیر علوم برای قرارگیری دانشگاه‌های کوچک ذیل دانشگاه‌های بزرگ با انگیزه نمایندگان مجلس جهت طراحی استیضاح وزیر پرداخته بود. منصور غلامی درباره این سیاست توضیح داده است.

منصور غلامي

به گزارش همشهری آنلاین، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که پیشتر با اعلام اینکه تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هم اکنون به ۲ هزار و ۵۶۳ رسیده است، گفته بود تعداد دانشگاه‌های دولتی در صورت ادغام واحدهای کوچکتر، به عدد ۶۰ تا ۷۰ می‌رسد، در حاشیه جلسه هیات دولت درباره سیاست قرارگیری دانشگاه‌های کوچک ذیل دانشگاه‌های بزرگ توضیح داد.

همشهری آنلاین در مطلبی با عنوان «پیشران استیضاح وزیر علوم در مجلس چیست؟» اظهارات وزیر علوم درباره تجمیع یا قرارگیری دانشگاه‌های کوچک ذیل دانشگاه‌های بزرگ را به عنوان یک انگیزه برای طرح استیضاح غلامی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

بر اساس گزارش ایسنا، منصور غلامی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره این سیاست اظهار کرده است: مجموعه‌های دانشگاه‌های کوچک با ارتباط با دانشگاه‌های بزرگ به صورت همکاری یا قرار گرفتن زیر مجموعه‌های آنان، می‌توانند ارتباط‌های علمی بهتری را ارائه دهند.

وی گفته است: این موضوع جزو طرح‌هایی است که هم در برنامه ششم توسعه دیده شده و هم جزو مصوبات ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. البته بخش‌هایی از این طرح مثل توقف پذیرش دانشجو توسط موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگاه‌هایی که خارج از وزارت علوم بودند؛ اجرا شده است. آنها را هم به سمت همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌ها هدایت می‌کنیم.

غلامی در ارتباط با استیضاح خود نیز گفت: این موضوع را باید از مجلس بپرسید.

کد خبر 425283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha