چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی مسلح در هنگام برگزاری مراسم دعا در کلیسایی در برزیل به مردم حمله کرد و چهار نفر را کشت. او خود نیز بلافاصله دست به خودکشی زد. این رویداد در حالی اتفاق افتاده که دولت قصد تسهیل قوانین مالکیت سلاح در برزیل را دارد.

بزريل

به گزارش دویچه وله، در کلیسای جامع شهر کامپیناس مردی مسلح به هفت‌تیر و تفنگ به مردمی که در حین برگزاری مراسم دعا بودند، حمله کرد و چهار نفر را کشت. او سپس در جلوی محراب کلیسا دست به خودکشی زد. این رویداد سه‌شنبه ۲۱ آذر (۱۱ دسامبر) اتفاق افتاد. شهر کامپیناس حدود ۹۰ کیلومتر با شهر ساحلی سائو پائولو فاصله دارد.

یک شاهد عینی که از این حمله‌ی مرگبار جان سالم به در برده به رسانه‌ها گفته است: «اکثر کسانی که برای شرکت در مراسم دعا به کلیسای جامع آمده بودند، بازنشسته و افرادی بیگناه بودند که آماج گلوله ضارب قرار گرفتند.»

جزییات مربوط به این حمله که ظاهرا با انگیزه‌های تروریستی صورت نگرفته، هنوز مشخص نیست. بنا بر اعلام مقامات ایالاتی سائو پائولو پلیس تحقیقات خود را در این راستا آغاز کرده و مأموران در تلاش برای تشخیص هویت فرد ضارب هستند.

این حادثه مرگبار در حالی روی داده که این روزها بحث درباره تسهیل قوانین مربوط به مالکیت سلاح در برزیل بار دیگر داغ شده است. ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور تازه‌ منتخب برزیل که در ماه اکتبر سال جاری میلادی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده بود، به زودی کار خود را در این مقام آغاز کرده و قصد دارد، با تغییر قوانین مالکیت سلاح دسترسی مردم به اسلحه را آسان‌تر سازد.

بولسونارو که خود در گذشته نظامی بوده و به خاطر گرایش‌های راست‌افراطی چهره‌ای بحث‌برانگیز محسوب می‌شود، بر این باور است که با تسهیل قوانین مالکیت سلاح می‌تواند میزان امنیت مردم برزیل را افزایش دهد.

افزایش شدید خشونت از معضلاتی است که برزیلی‌ها از آن سخت رنج می‌برند. خشونت و درگیری‌های مرگبار در برزیل سبب شد که شمار موارد قتل در این کشور در سال گذشته‌ی میلادی به حدود ۶۴ هزار فقره برسد؛ رقمی که تا کنون سابقه نداشته است.

کد خبر 425276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha