همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه های اختصاص یافته برای ساماندهی مرز و برقراری امنیت به هیچ وجه کفاف امنیت مرزها را نمی دهد.

امنیت مرزها

حشمت الله فلاحت پیشه پس از بازدید از مرزهای آبی و خاکی چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت باید در قبال مرز یک سیاست جدیدتری را در پیش بگیرد و نقاط کور مرزی که تروریست ها در آنجا لانه کرده اند شناسایی و اقدامات لازم مقابله ای انجام شود.

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی سال آینده در کمیسیون امنیت ملی و در حوزه های مرتبط پنج برابر فعلی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس تاکید کرد: مردم مرزنشین باید در رفاه و دارای امکانات لازم باشند و این مردمی که با کمترین امکانات در نقاط دور زندگی و همیشه برای توسعه منطقه تلاش می کنند و کشورشان را دوست دارند باید برای تامین امکانات رفاهی وتوسعه و آبادانی مناطق محل سکونت آنان تلاش کنیم.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس افزود: مهم این است که دولت باید بودجه بگذارد و کمک کند تا در مرز نقاط کوری وجود نداشته باشد که دشمن به راحتی بتواند از این نقاط کور برای اقدامات ضد امنیتی علیه مردم و کشور ما استفاده کند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: دولت و دستگاههای دست اندرکار باید به نقاط کور مرزهای خاکی و دریایی به ویژه محل هایی که امکان انتقال قاچاق سوخت و کالا و ورود تروریست و مواد منفجره وجود دارد توجه ویژه کنند.

وی افزود: در بررسی حادثه تروریستی چابهاراز نزدیک شاهد هستیم که تروریست ها از مرزها عبور کرده و در مرکز شهر و مقر فرماندهی انتظامی انفجار انجام دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ابعاد مختلف حادثه تروریستی چابهار روز سه شنبه هفته آینده با حضور اعضای شورای تامین این شهرستان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می شود تا به تصمیمات روشنی در امنیت و توسعه این منطقه راهبردی برسیم.

وی بیان کرد: در این جلسه برای امنیت پایدار و توسعه منطقه حساس چابهار تصمیمات لازم گرفته می شود تا تروریست ها نتوانند در این منطقه حساس ورود کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب سفر دوره ‌ای اعضای کمیسیون امنیت ملی به مرزهای آبی و خاکی از مرزهای چابهار بازدید شد و بر این باور رسیدیم که بودجه سالهای گذشته برای امنیت مرزها کافی نیست و باید بیشتر شود.

کد خبر 425271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha