پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره شعر فجر منتشر شد.

ادبيات

به گزارش ایسنا، در متن این فراخوان آمده است: جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال ۱۳۸۵ هرساله میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و به یاری‌ خدا سیزدهمین دوره این جشنواره نیز در سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

در این دوره آثاری که در سال ۱۳۹۶ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشد در گروه­‌های زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

شعر بزرگسال

شعر کودک و نوجوان

درباره شعر

برگزیدگان جشنواره بهمن امسال در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد و به این برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.

چه کتاب‌هایی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؟

کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از سه گروه ادبی بالا قرار بگیرند.

نکات مهم

آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشد.

مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر شده باشد. مجموعه‌های مشترک و گزیده آثار داوری نمی‌شوند.

آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود.

دبیرخانه تنها آثار رسیده به دبیرخانه جایزه (تا هفتم دی‌ماه) را در روند داوری بررسی خواهد کرد.

مهلت و شیوه ارسال اثر

آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، هفتم دی‌ماه ۱۳۹۷ است. ناشران، شاعران و پژوهشگران می‌­توانند دو نسخه از آثار خود را به این نشانی ارسال کنند: تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه شهید اعرابی (۵)، پلاک ۶، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

علاقه‌مندان، ناشران و مؤلفان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتِ رسمی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به نشانی http://www.adabiatirani.com  مراجعه کنند یا با دبیرخانه تماس بگیرند.

کد خبر 425263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha