همشهری آنلاین: در پی اختلال در هسته معاملات، هیچ یک از معاملات اوراق بهادار بازارهای فرابورس ایران مربوط به روز گذشته (سه‌شنبه ۲۰ آذرماه) مورد تایید این رکن بازار سرمایه قرار نگرفت و مدیرعامل فرابورس از این بابت عذرخواهی کرد.

بورس

به گزارش ایسنا، روز گذشته فرایند سفارش‌گذاری در سامانه معاملات از سوی کارگزاری‌ها و معامله‌گران آنلاین با اختلال همراه شد؛ به طوری که به دلیل مشکل فنی ایجاد شده در هسته معاملات فرابورس تنها در مدت زمان کوتاهی فرایند سفارش‌گذاری به صورت منقطع و نه پیوسته امکان‌پذیر بود.

طی ماه‌های گذشته این اولین باری نیست که معامله‌گران بازار سرمایه با مشکل در ثبت سفارش خرید یا فروش روبرو می‌شوند اما در روز گذشته این مشکل تا پایان ساعات معاملاتی ادامه داشت.

در پی بروز این مشکل شب گذشته مدیرعامل فرابورس ایران عذرخواهی و اعلام کرد "تایید نکردن تمامی معاملات اوراق بهادار بازارهای فرابورس تنها راه حلی بود که با توجه به عدم دسترسی عادلانه به سامانه و عدم اجماع برای کشف قیمت منصفانه می‌شد انتخاب کرد. از این بابت باید از تمامی سهامداران و سرمایه‌گذاران عذرخواهی و دلایل فنی این رویداد را با بیشترین اولویت بررسی و پیگیری خواهیم کرد".

عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از این عذرخواهی استقبال و عده‌ای به مشکلات ماه‌های و هفته‌های گذشته اشاره کردند و این عذرخواهی را کافی ندانستند. عده‌ای نیز خواهان رسیدگی سازمان بورس به این اوضاع شدند و معتقد بودند که شرکت مدیریت فناوری بورس باید در این مورد عذرخواهی کرده و پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، از آنجاکه مطابق ماده ۲۰ دستورالعمل نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران، مدیرعامل فرابورس می‌تواند در صورتی که خطایی متاثر از اشکال در سامانه معاملات وجود داشته باشد معاملات را تایید نکند و با توجه به عدم رعایت انصاف در موضوع تقارن دسترسی افراد به سامانه معاملات، شرکت فرابورس ایران معاملات صورت‌گرفته در تمامی نمادهای معاملاتی بازارهای فرابورس را در روز معاملاتی سه‌شنبه (۲۰ آذرماه ۱۳۹۷) مورد تایید قرار نداد.

کد خبر 425244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha