همشهری آنلاین: دریافتی ۸ ماهه امسال صداوسیما از خزانه ملت مبلغی در حدود یک تریلیون و ۳۸۱ میلیارد تومان اعلام شده است. همچنین صدا و سیما از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار از دولت دریافت کرده است.

صداوسیما

به گزارش خبرآنلاین، آمارهای ارائه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص لیست پرداخت‌های خزانه نشان می‌دهد سازمان صدا و سیما اعتباری برابر با هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان به صورت مستقیم از دولت دریافت کرده است. پرداخت خزانه در قالب "سایر هزینه های اجتناب ناپذیر" بوده است. این پرداخت جدا از پرداخت‌هایی است که برای شورای نظارت صدا و سیما و همچنین ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و کمک به برنامه‌های سلامت صداو سیما و خبرگزاری سلامت دریافت می‌کند. این پرداخت به صورت مستقیم از خزانه صورت گرفته است.

هر چند سخن بر سر میزان بودجه صدا و سیما بالاست و برخی معتقدند بودجه این سازمان اندک و برخی معتقدند بالاست. با این حال قابل انکار نیست که سازمان صدا و سیما از محل آگهی‌ها درآمدی قابل توجه را داراست.

 تعرفه آگهی‌ها در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بالاست و دلیل این بالا بودن تعرفه‌ها برای شبکه‌های سراسری وضعیت انحصاری آن تلقی می‌شود.

روزنامه قانون پیش از این در گزارشی تاکید کرده بود :" نگاهی به تعرفه آگهی‌های تلویزیونی در مسابقات داخلی مثل داربی ۸۵ نشان می‌دهد که قبل از شروع بازی، رقمی حدود ۶۹ میلیون تومان و بین دو نیمه رقمی حدود ۱۳۹ میلیون تومان برای هر ثانیه تبلیغ از صاحبان کالا اخذ شده است؛ به‌ گونه‌ای که درآمد حاصله از تبلیغات این بازی رقمی حدود ۱۶ میلیارد تومان برآورد شده است. یا طبق برآوردهای تقریبی، سالانه بین ۲۵۰ تا۴۰۰ میلیارد تومان از تبلیغات لیگ برتر نصیب صداوسیما می‌شود. البته بر خلاف کشورهای اروپایی و آسیایی که بخش زیادی از درآمدهای تبلیغ تلویزیونی نصیب باشگاه‌ها می‌شود، این رقم در ایران بسیار ناچیز و تنها درصد کمی از آن به تیم‌ها اختصاص پیدا می‌کند و بیشتر درآمد آن متعلق به صداوسیماست. "

کد خبر 425219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha