همشهری آنلاین: مجارستان به اتحادیه اروپا اخطار داد در صورتی‌که نظرات رهبران این کشور از سوی پارلمان اروپا «رد» شود، بوداپست به کارزارهای ضد مهاجرتی در بروکسل ادامه خواهد داد.

اروپا

به گزارش یورونیوز، هفته گذشته، یک خودروی باری در حالی‌که با حمل یک تابلوی بزرگ اعلانات در خیابان‌های بروکسل به «سیاست‌های حامی مهاجرت» کمیسیون اروپا اعتراض می‌کرد توسط پلیس متوقف شد.

سازمان ارتباطات دولت مجارستان که پشت این کارزار تبلیغاتی است با انتشار یک ویدیو در فیسبوک به این حرکت اعتراض کرد و آن را غیرقانونی خواند. سخنگوی این سازمان افزود که دولت مجارستان حق دارد مواضع و عقایدش را بیان کند.

تابلوی خودروی باری تصاویری از حملات تروریستی سال‌های گذشته در اروپا را در کنار عکسی از خی ورهوفستات نخست وزیر پیشین بلژیک، نشان می‌داد. زیر عکس‌ها نوشته‌ای آمده است مبنی بر: «صدها نفر از سال ۲۰۱۵ در حملات تروریستی کشته شده‌اند آن وقت ورهوفستات می‌گوید ما بحران مهاجرتی نداریم.»

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، مخالف سرسخت سیاست تقسیم پناهجویان در اتحادیه اروپا است و موضع او دیگر کشورهای اروپایی شرقی را تشویق کرده است تا در برابر پارلمان اروپا و برنامه تقسیم پناهجویان مقاومت کنند.

کارزار ضد مهاجرتی مجارستان در بروکسل، تقلیدی از کارزاری است که نخست وزیر پیشین بلژیک، خی ورهوفستات ماه گذشته برای حمایت از سیاست‌های مهاجرتی در این شهر به راه انداخته بود.

سخنگوی سازمان ارتباطات دولت مجارستان افزود: «آن‌ها از یک خودروی باری برای کارزار مهاجرتی استفاده کردند. ما هم همین‌کار را کردیم. اما بروکسل تنها کارزار ما را متوقف کرد که حرکتی ناعادلانه است.»

کد خبر 425206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha