همشهری آنلاین: جمعی از داوطلبان علوم پزشکی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد که پذیرش آنها لغو شده با تجمع مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار ورود شورا به این موضوع شدند.

دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي

به گزارش مهر، در پی اشتباهات صورت گرفته در پذیرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از این دانشجویان صبح سه‌شنبه ۲۰ آذر ماه مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.  

این افراد خواستار رسیدگی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضعیت خود بودند. آنها معتقدند که حق آنها ضایع شده و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان پزشکی این دانشگاه اعلام کرده بود: در سال‌های گذشته ثبت‌نام دانشگاه آزاد با دو تا سه مرحله‌ای کردن تکمیل ظرفیت پُر می‌شد، اما امسال شورای عالی سنجش و پذیرش اعلام کرد که تکمیل ظرفیت نداریم و به تبع آن دانشگاه آزاد اسلامی باید در یک مرحله ظرفیتش را پر می‌کرد که در مرحله اول ۳۰ درصد ظرفیت پر شد و برای مرحله دوم به صورت ذخیره در سه مرحله اعلام ظرفیت کرد.

وی افزود: در مرحله اول ۱۸ هزار نفر پذیرش شدند که از این تعداد تنها ۴ هزار نفر ثبت‌نام کردند، در مرحله دوم اتفاقی که افتاد ۶۲ هزار نفر در کل معرفی شدند که ۲۴ هزار نفر اعلام کردند تمایل دارند در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.

رئیس دانشگاه آزاد گفته بود: بعضی از واحدها به بخشنامه‌ دانشگاه که ضعف‌هایی هم داشت عمل نکردند و خطایی انجام دادند و بیش از ظرفیت ثبت‌نام کرده و ما را با یک مشکل جدی مواجه کردند. در نتیجه توقعی به وجود آمد که امکان برآورده کردن آن نبود.

وی افزود: در کنکور مسئله تراز دانشجو بسیار اهمیت دارد. اما ۹ واحد خطا کردند و حدود ۴ هزار نفر دانشجو در رشته‌های پزشکی ثبت‌نام کردند که با توجه به رشته، حق‌شان ثبت‌نام نبود. دانشگاه آزاد نیز پذیرفته‌شدگان را در مراحل مختلفی پایش کرد و نهایتاً به ۵۹۹ نفر رسیدیم که به‌نوعی ثبت‌نام‌ شده بودند اما امکان ادامه تحصیل در رشته و واحد ثبت‌نامی را نداشتند. این تعداد امکان قبولی ندارند و خودشان اصرار دارند با نمرات پایین‌تر در رشته پزشکی یا دندانپزشکی و پرستاری پذیرش شوند که امکانش وجود ندارد. البته با مدیرانی که در دانشگاه آزاد خطا کردند و این توقع را به‌وجود آوردند، برخوردهای انضباطی می‌شود و هیأت‌های مربوطه به تخلفات این افراد رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر 425190
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha