همشهری آنلاین: استودیو دیزنی با یاری ابرقهرمانان مارول برای دومین بار به گیشه هفت میلیارد دلاری در سینمای جهان دست یافت و حدود سه هفته برای شکستن رکورد تاریخ فرصت دارد.

انتقام جويان جنگ ابد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، دیزنی که دو سال پیش نخستین بار مرز هفت میلیارد دلار را پشت سر گذاشته و ۲۰۱۶ را با رکورد ۷.۶ میلیارد دلار به پایان رسانده بود، در نخستین هفته از آخرین ماه ۲۰۱۷ از مرز درآمد هفت میلیارد دلاری در گیشه جهانی فراتر رفت. این عملکرد خیره‌کننده به لطف موفقیت‌های ابرقهرمانان مارول در اکران جهانی به دست آمده است. حدود چهار میلیارد دلار از این رقم مربوط به بازار جهانی (خارج از آمریکای شمالی) است.

«پلنگ سیاه» با ۷۰۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم دیزنی در منطقه آمریکای شمالی و با ۱.۳۵ میلیارد دلار دومین فیلم پرفروش در دنیاست. این در حالی است که «انتقام‌جویان: جنگ ابدی» در بازار داخلی آمریکا ۶۷۹ میلیون دلار فروخته و تنها فیلم دو میلیارد دلاری در گیشه جهانی لقب گرفته است. انیمیشن «اینکردیبل‌ها ۲» هم با ۶۰۹ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی (۱.۲۴ میلیارد دلار در دنیا) در رده سوم ایستاد.

«دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط‌کرده» با ۴۱۷ میلیون دلار (۱.۳ میلیارد دلار در دنیا)، «ددپول ۲» با ۳۱۸ میلیون دلار، «ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت» با ۲۲۰ میلیون دلار، «مرد مورچه‌ای و زنبورک» با ۲۱۷ میلیون دلار (۶۲۲ میلیون دلار در دنیا)، «سولو: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» با ۲۱۴ میلیون دلار، «ونوم» با ۲۱۲ میلیون دلار و «گرینچ دکتر سوس» با ۲۰۷ میلیون دیگر فیلم‌های حاضر در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ در آمریکای شمالی هستند.

به نظر می‌رسد استودیو دیزنی با داشتن انبانی پر از فیلم‌های پرامید سال ۲۰۱۹ هم حاکم مطلق گیشه سینماهای جهان باشد. «بازگشت مری پاپینز» چند روز دیگر بر پرده می‌آید و دنباله‌های «انتقام‌جویان»، «کاپیتان مارول»، «یخ‌زده»، «داستان اسباب‌بازی» و «جنگ‌های ستاره‌ای» برای اکران در سال آینده برنامه‌ریزی شده‌اند. نسخه‌های زنده «شیرشاه» و «علاءالدین» را هم نباید از قلم انداخت.

دیزنی با وجود داشتن پنج نماینده در فهرست پرفروش‌های ۲۰۱۸، در چند مورد به شدت شکست را تجربه کرد. «سولو» در حالی ۳۹۲ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت که فیلم پیشین از مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» از مرز یک میلیارد دلار گذشته بود و شکست سنگین «سولو» باعث شد دیزنی پروانه تولید چند فیلم دیگر از این مجموعه را موقتا بایگانی کند.

کد خبر 425164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha