همشهری آنلاین: نایب دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی جغرافیای کشور گفت: وضعیت رودخانه‌ها اسفبار است و متاسفانه یکی از دلایل اصلی آمار نگران‌کننده سرطان در رشت و استان گیلان آلودگی‌های ناشی از زرجوب و گوهر رود است.

سرطان

به گزارش ایسنا، مرضیه سالم در شصت و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت که با حضور دانشجویان رشته جغرافیای دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: دانشجو بودن فقط پیگیری مباحث آموزشی در کلاس‌های درسی نیست و بارها در کلاس‌های درسی پیرامون مشکلات شهری بحث کرده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه شهر رشت دارای یک برنامه راهبردی بلندمدت نیست و با تغییر شهرداران شاهد تغییر برنامه‌های مدیریت شهری هستیم.

سالم، فقدان منابع درآمد پایدار را به عنوان یکی از معضلات شهرداری رشت دانست و ادامه داد: فقدان منابع درآمد پایدار در شهرداری رشت موجب بروز مشکلات فراوان و به تاخیر افتادن پروژه‌ها شده و سرمایه‌گذاران نیز تمایلی به سرمایه‌گذاری در رشت ندارند.

وی به وضعیت نامطلوب آسفالت‌های سطح رشت اشاره کرد و گفت: این موضوع به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان تبدیل است.

سالم، با اشاره به افزایش مهاجرت‌ها به رشت تصریح کرد: مهاجرت از روستا به شهر و متعاقب آن مهاجرت‌هایی که اخیرا به واسطه بروز کم‌آبی شاهد آن هستیم، از جمله مباحثی است که انتظار داریم حوزه مدیریت شهری به واسطه مقابله با مشکلات آتی بیشتر به آن توجه کند.

وی به وضعیت نامناسب رودخانه‌های رشت اشاره کرد و گفت: وضعیت رودخانه‌ها اسفبار است و متاسفانه یکی از دلایل اصلی آمار نگران‌کننده سرطان در رشت و استان گیلان آلودگی‌های ناشی از زرجوب و گوهر رود است.

کد خبر 425149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha