چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان در انگلیس قصد دارند طرح جدیدی را برای کاهش آلودگی هوا در بخش کشاورزی پیاده کنند.

آلودگي لندن

به گزارش ایسنا، وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی در بریتانیا، سه میلیون پوند برای کاهش میزان انتشار آمونیاک در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کرده است.

در حال حاضر، ۸۸ درصد از کل انتشار گاز آمونیاک بریتانیا مربوط به بخش کشاورزی است. گاز آمونیاک می‌تواند در مسافت‌های طولانی منتشر شود. این انتشار برای محیط زیست مضر است و ترکیب آن با آلاینده‌های دیگر، ذراتی را ایجاد می‌کند که می‌تواند به سلامتی انسان آسیب برساند.

متخصصان، برنامه‌های آموزشی و توصیه‌هایی را برای کشاورزان در مورد چگونگی کاهش انتشار آمونیاک از طریق نحوه رسیدگی به خوراک دام و کود ارائه می‌دهند.

این تیم همچنین درباره چگونگی بهبود کیفیت آب و جلوگیری از جاری شدن سیل در مزارع روش‌هایی را ارایه می‌کند.

باب میدلتون - مدیر برنامه - اظهار کرد: به عنوان نگهبانان این سرزمین، کشاورزان نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند اما کاهش میزان انتشار آمونیاک، مزایای مادی هم خواهد داشت.

بریتانیا، سالانه ۱۳۸ میلیون پوند نیتروژن را از انتشار آمونیاک از دست می‌دهد بنابر این با اقدام به کاهش آن‌ها، کشاورزان می‌توانند از نظر مادی صرفه‌جویی کنند و در بهبود کیفیت هوا هم موثر باشند.

دولت انگلیس پیش از این توافق کرده است که میزان انتشار آمونیاک را تا سال ۲۰۲۰، ۸ درصد و تا سال ۲۰۳۰، ۱۶ درصد نسبت به سال ۲۰۰۵ کاهش دهد.

شواهد حاکی از آن است که انتشار آمونیاک، تاثیر قابل توجهی بر محیط دارد و استفاده از روش‌های موثر در کشاورزی در کاهش آن موثر است و در بهبود کیفیت آب و هوا نقش دارد.

کد خبر 425140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha