دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد دولت برای خروج بدون توافق نیز آماده می‌شود اما حامیان آن بدانند این کار هزینه‌های زیادی بر کشور تحمیل خواهد کرد

ترزا می

نخست وزیر بریتانیا در نشست ویژه پارلمان این کشور اختلافات فراوان را علت تاخیر رای‌گیری درباره توافق بدست آمده با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی خروج از این اتحادیه و چگونگی روابط پس از آن اعلام کرد.

ترزا می در میان غوغای نمایندگان عضو مجلس اعیان انگلیس حاضر شد و در حالی که سخنانش بارها با فریادهای مخالفان قطع می‌شد گفت: با آنکه در بخش‌هایی از توافق به دست آمده با اتحادیه اروپا بر سر جدایی حمایت‌های لازم شده است اما در یک مورد (اختلاف بر سر ایرلند شمالی) اختلاف نظر فراوان است و برای اینکه مجلس دچار دودستگی نشود رای گیری فردا بر سر برگزیت به دست آمده به زمان دیگری موکول می‌شود.

نخست وزیر انگلیس ضمن دفاع از توافقی که با اتحادیه اروپا به دست آورده، افزود: این نگرانی وجود داشت که عضویت ایرلند شمالی در اتحادیه گمرکی مشترک و بازار مشترک اتحادیه اروپا دائمی باشد و به منظور رایزنی در این باره رای گیری به تاخیر افتاده است.

ترزا می در حالی که رئیس مجلس بارها معترضان را به آرامش و کاهش فریادهای اعتراض دعوت کرد، گفت: در توافق به دست آمده نظر رای دهندگان به خروج تامین شده است، مشاغل هم حفظ می شود و من مطمئنم که این توافق رای خواهد آورد و مجلس باید بپذیرد بدون معامله با اتحادیه اروپا توافقی به دست نخواهد آمد.

وی خطاب به افرادی که همه پرسی دوم را خواستارند گفت: این اقدام دو دستگی‌ها را بیشتر خواهد کرد و آنانی که در پی خروج بدون توافقند نیز بدانند دست کم در کوتاه مدت کشور و به ویژه اقتصاد بریتانیا اسیب فراوانی خواهد دید و همه پرسی دوم خروج بدون توافق را تقویت می‌کند.

می در عین حال با اشاره به حجم مخالفت‌ها افزود: دولت برای خروج بدون توافق نیز آماده می شود اما حامیان آن بدانند این کار هزینه‌های زیادی بر کشور تحمیل خواهد کرد و آنان باید پیامدهای آن را بپذیرند و پای زیانهای آن بایستند.

نخست وزیر انگلیس گفت: بر اساس نتایج همه پرسی ما مسئولیت داریم کشور را از اتحادیه اروپا خارج کنیم و من برای رفع نگرانی ها نشست فوری با سران اتحادیه اروپا برگزار و نگرانی نمایندگان را منتقل خواهم کرد تا ببنیم در توافق چه تغییری می توانیم ایجاد کنیم تا نگرانی‌ها بر طرف شود. بلافاصله پس از اظهارات ترزا می ارزش برابری پوند در برابر دلار بازهم کاهش یافت و به کمترین میزان در بیست ماه اخیر رسید. هم اکنون ارزش برابری پوند در برابر دلار یک و چهار دهم درصد کاهش یافته است.

کد خبر 425118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha