همشهری آنلاین: شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک چهار تن از متهمان حوادث دی سال ۱۳۹۶ در شهرستان شاندیز استان مرکزی را به حبس محکوم کرد که حکم دو تن از آنها ۱۰ سال زندان است.

زندان

پیام درفشان وکیل مدافع محمد نجفی یکی از متهمان این پرونده که وکیل دادگستری است، با اعلام این خبر به ایرنا گفت: شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک موکلم را از عنوان اتهامی عضویت در دسته جات تبرئه، اما در ارتباط با عنوان اتهامی فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، به یکسال حبس، بابت توهین به مقام معظم رهبری به دو سال حبس و به اتهام همکاری با دول متخاصم از طریق انتقال اخبار و اطلاعات به وسیله مصاحبه به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در صورت قطعیت یافتن این حکم، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس قابلیت اجرا دارد.

این وکیل دادگستری افزود: متهم ردیف دوم این پرونده نیز مانند نجفی، به ۱۰ سال حبس محکوم شده است اما متهم ردیف سوم از اتهامات مطروحه در کیفرخواست، تبرئه شده است.

به گفته درفشان، مسعود آجورلو و علی بخشی دو متهم دیگر این پرونده به اتهام توهین به مقام معظم رهبری هر کدام به دو سال حبس محکوم شدند که دادگاه حبس آنها را به مدت پنج سال تعلیق کرده است.

وکیل مدافع نجفی افزود: حکم صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک غیرقطعی است و به طور قطع مطابق مهلت مقرر در قانون، به این حکم اعتراض می کنیم تا در مرحله تجدیدنظر خواهی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 425092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha