همشهری آنلاین: برخی منابع به رسانه‌های بریتانیایی اعلام کردند که ترزا می نخست وزیر این کشور رای‌گیری درباره توافق‌نامه برکسیت را که قرار بود، سه‌شنبه ۱۱ دسامبر در پارلمان بریتانیا انجام شود، لغو می‌کند.

برگزيت

به گزارش یورونیوز، آخرین گمانه زنی ها نشان می دهد که اکثریت نمایندگان پارلمان با توافق اخیر بین دولت محافظه کار و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت مشکل دارند و به آن رای اعتماد نمی دهند. احتمال دارد این رای‌گیری به زمان دیگری موکول شود.

ترزا می‌ قرار است ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت اروپای مرکزی در پارلمان بریتانیا بیانیه‌ای را در این زمینه اعلام کند.

دوشنبه ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا به هیچ عنوان حاضر نیست دوباره درباره توافق برگزیت با بریتانیا مذاکره کند. وی اعلام کرد که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا رای اعتماد خود را به مفاد توافق نامه جدید داده اند و نمی توان دوباره درباره مفاد جدید بحث و مذاکره کرد.

همزمان دولت محافظه کار بریتانیا هم اعلام کرده است که تمام متون برای کسب رضایت از پارلمان درباره توافق جدید برگزیت آماده است و نمایندگان می توانند سه شنبه تصمیم نهایی خود را اعلام کنند.

در صورت عدم رای موافق نمایندگان پارلمان بریتانیا به توافق تایید شده توسط اتحادیه اروپا، کابینه خانم می اعلام کرده است برای خروج بدون موافقت پارلمان، مذاکرات لازم را انجام داده‌اند.

کد خبر 425090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha