همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: باید درمورد مداوای مجروحان سوری و یمنی که برای درمان تکمیلی به ایران سفر کرده یا پزشکانی که برای مداوای آنها در این کشورها حضور یافتند، اطلاع‌رسانی شود.

سید یحیی صفوی

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشگر پاسدار «سید یحیی صفوی» در دومین نشست هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، افزود: از آغاز جنگ سوریه هفت سال و از آغاز جنگ یمن ۴۵ ماه می‌گذرد که باید درمورد مداوای این مجروحان که برای درمان تکمیلی به ایران سفر کرده یا پزشکانی که برای مداوای آنها در این کشورها حضور یافتند، اطلاع‌رسانی شود.

وی همچنین با یادآوری نقش آفرینی جامعه پزشکی در دروان دفاع مقدس اظهار داشت: زحمات جامعه پزشکی و کشور در دوران دفاع مقدس یک انقلاب بزرگ در حوزه امدادرسانی و توجه به مجروحان بود که باید این رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌ها به نسل جوان انتقال یابد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس یک نهضت بزرگ در حوزه ارائه خدمات پزشکی و امدادی در کشور ایجاد شد که این نهضت از خطوط مقدم تا عمق کشور را در برمی‌گرفت؛ ما در عملیات «کربلا ۵» نزدیک به ۵۲ هزار مجروح داشتیم که این تعداد مجروح به واسطه همین نهضت بزرگ امدادی، به مراکز درمانی کل کشور انتقال یافته و مراحل درمانی را گذراندند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ضمن تقدیر از احساس مسئولیت اعضای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت ادامه داد: باید همگی با فعالیت موثر، کار مستمر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به اجرای اهداف این موسسه تلاش مضاعف داشته باشیم.

سردار صفوی با بیان این که گذشته چراغ راه آینده است، افزود: البته در این موسسه فقط نباید به گذشته پرداخته شود، ما باید بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی مجموعه‌های علوم پزشکی ارتش و سپاه در حوزه مسائل دفاعی و امنیتی در داخل کشور بهره‌برداری کنیم که حضور موثر نیروهای مسلح در حوادث غیرمترقبه‌ای چون زلزله کرمانشاه و زلزله بم نمونه‌هایی از این موارد است.

وی با یادآوری این که موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت باید ارتباط و تعامل خوبی را با مجموعه مراکز فرهنگی دفاع مقدس سراسر کشور برقرار کند، افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران سالانه بطور میانگین ۲.۵تا سه میلیون بازدیدکننده دارد که ما باید با بسترسازی و ارتباط موثر و جانمایی زمینه لازم را برای دستیابی مخاطبان به خدمات جامعه پزشکی و پرستاری در دوران دفاع مقدس ایجاد کنیم.

کد خبر 425079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha