سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پیروز حناچی در مراسم نکوداشت محمدرضا واعظ مهدوی از پیشگامان حوزه سلامت اجتماعی ایران که به همت شهرداری تهران و انجمن مددکاران اجتماعی ایران برگزار شد؛ گفت: انتخاب مسیر درست انسان را رستگار خواهد کرد.

پيروز حناچي

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی، شهردار تهران در این مراسم که با حضور علی ربیعی، وزیر پیشین کار، تعاون و رفاه اجتماعی، احمد مسجد جامعی و مجید فراهانی از اعضا شورای شهر و ولی الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: امروز نکوداشت کسی است که در دو راهی‌های زندگی مسیر درست را انتخاب کرد و انشاءالله عاقبت به خیر خواهد بود. آقای واعظ مهدوی از آن دسته افرادی است که با اعتقاد و ایمان مسیر درست را انتخاب کرد.

او ادامه داد: آشنایی زیادی با آقای مهدوی ندارم، اما در جلساتی که در دولت حضور داشتم و از حضور ایشان بهره بردم، همواره از بلند نظری و همت والای ایشان لذت بردم و به سهم خود از زحماتشان تشکر می‌کنم.

شهردار تهران در ادامه صحبت‌های خود با یادآوری سیره امام خمینی(ره) گفت: کسانی که به جماران و دیدار امام (ره) رفته‌اند می‌دانند که ایشان در اتاقشان یک تابلو داشتند با این مضمون که «العدل اساس الملک» و چقدر امروز جای ایشان در جامعه ما خالی است.

 در این مراسم محمدرضا واعظ مهدوی در سخنانی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه بر خدمت به مستضعفان و در راه ماندگان تاکید کرد و گفت: معتقدم ریشه تمامی منازعات و دعواها در دنیا به جنگ فقر و غنا بر می‌گردد و ما باید انتخاب کنیم که در جبهه مستضعفان و فقرا هستیم یا در جبهه اغنیا و مستکبران.

مهدوی با تاکید بر این‌که گوش شنوا برای شنیدن کسانی باشیم که صدایشان به جایی نمی‌رسد، بیان کرد: روستاییان از این سنخ انسان‌ها هستند، این افراد نه اهل تجمع و تظاهرات جلوی مجلس هستند، نه از دسته افراد غنی و برخوردار از امکانات ویژه. به همین دلیل معتقدم باید به این قشر از جامعه کمک کرد.

او  گفت: روستاییان در دو موج به شهرها مهاجرت کردند؛ یکی بعد از اصلاحات اراضی و دیگری بعد از جهش قیمت ها در سال 72. این ترس نیز وجود دارد که موج سوم مهاجرت از روستاها به شهرها در راه باشد.

در این مراسم که عصر دوشنبه 19 اذر برگزار شد، احمد مسجد جامعی، علی ربیعی و جمعی از یاران و شاگردان و همچنین خانواده واعظ مهدوی طی سخنان کوتاهی به ذکر خاطراتی از او پرداختند.

در پایان مراسم نیز از تمبر نکوداشت محمدرضا واعظ مهدوی رونمایی شد.

کد خبر 425054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha