همشهری آنلاین: چهره‌های سرشناس عرصه‌های سیاست، اقتصاد و هنر با جت‌های شخصی خود از چهار گوشه دنیا در فرودگاه اودایپور ایالت راجستان فرود می‌آیند تا در جشن اشرافی ازدواج دختر پولدارترین مرد هندوستان شرکت کنند.

هيلاري كلينتن در جشن ازدواج ايشا آمباني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در شرایطی که میلیون‌ها نفر از ساکنان کشور ۱.۴ میلیاردی هندوستان با فقر مطلق دست و پنجه نرم می‌کنند، مراسم عقد ایشا آمبانی ۲۷ ساله با آناند پیرامال ۳۳ ساله هفته گذشته با حضور ۶۰۰ مهمان سرشناس در یکی از گران‌ترین هتل‌های ایتالیا در حاشیه دریاچه کومو برگزار شد و جان لجند (خواننده رنگین‌پوست آمریکایی) هم در آن یک اجرای اختصاصی داشت.

با اینکه مراسم رسمی ازدواج دختر پولدارترین مرد هند (به انتخاب نشریه اقتصادی فوربس) چهارشنبه آینده در بمبئی، پایتخت اقتصادی و تجاری هند برگزار می‌شود اما جشن‌های مربوط به آن از چند روز پیش آغاز شده است. هیلاری کلینتون، بیانسه، آریانا هافینگتن (سردبیر پیشین هافینگتن‌پست و از تاثیرگذارترین زنان دنیای رسانه) و سچین تندولکر (کاپیتان پیشین تیم ملی کریکت هند) از مهمانان ویژه این جشن‌ها هستند.

رسانه‌های محلی از این ازدواج به عنوان «عروسی چاق و چله هندی» یاد کرده‌اند؛ کنایه و اشاره به فیلم سینمایی «عروسی چاق و چله یونانی من». ایشا دختر موکش آمبانی، رئیس میلیاردر صنایع ریلاینس است. او سال ۲۰۱۴ از دانشگاه ییل دانش‌آموخته شد و خیلی زود به جمع مدیران ارشد دو شرکت امپراتوری پدرش پیوست. نشریه فوربس سال ۲۰۱۵ ایشا را یکی از آینده‌دارترین زنان قاره آسیا لقب داده بود.

سابقه آشنایی و دوستی خانوادگی کلینتون‌ها با خانواده آمبانی به حدود ۱۸ سال پیش بازمی‌گردد و آنها بارها در داخل و خارج هند با هم دیدار کرده‌اند. هیلاری کلینتون که ماه مارس امسال برای سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی به بمبئی رفته بود، یک شب مهمان خانواده آمبانی در عمارت ۲۷ طبقه آنها در منطقه آنتیلیا بود. رسانه‌های محلی این عمارت باشکوه را از گران‌ترین و اشرافی‌ترین خانه‌های دنیا می‌دانند.

پریانکا چوپرا و همسر خواننده‌اش نیک جوناس که هفته گذشته در جشنی اشرافی در شهر جودپور در ایالت راجستان زندگی مشترک خود را آغاز کردند، از دیگر مهمانان جشن ازدواج فرزندان دو خانواده بسیار پولدار و پرنفوذ هند هستند. مهمانان اختصاصی این مراسم با نصب کردن یک اپلیکیشن ویژه به تمام برنامه‌های جشن دسترسی می‌یابند؛ از جمله یک کنسرت خصوصی با اجرای بیانسه.

هیلاری کلینتون که با لباسی ساده و کلاهی بر سر خود را به محل برگزاری جشن ازدواج رسانده بود، کنار عروس و مادرش نیتا آمبانی عکسی به یادگار گرفت تا برای حضور در مراسم رسمی آماده شود.

کد خبر 425020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام SE ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام اگر به زبان اصیل و تاریخی‌ فارسی اهمیت میدهید از استفاده کردن از لغات جعلی و غیر فارسی مثل لاچکری، سلبریتی استفاده نکنید. مگر لغات مثل معروف، مشهور، ورد زبان و یا پر خرج چه اشکالی‌ دارد؟ شهرام