همشهری آنلاین: بلند کردن اشیا - گاه حتی چیزهای سبک - یک علت رایج فشار آمدن به کمر و آسیب‌‌دیدن آن است

برای پیشگیری از آسیب‌دیدن کمر هنگام بلند کردن اشیا، این تکنیک‌ها را به کار ببندید:

  • سعی نکنید اشیای سنگین را با عجله بلند کنید. برای انجام کاری که می‌خواهید انجام دهید وقت بگذارید و طرح داشته باشید.
  • درست در جلوی شیء بایستید. خیلی از آن فاصله نگیرید.
  • فاصله بین پاهایتان به اندازه طول شانه‌های‌تان باشد.
  • در حالی که عضلات شکم‌تان  را سفت کرده‌اید، به جای استفاده از کمرتان، شیء را با استفاده از عضلات پاهای‌تان بلند کنید.
  • اگر شیء سنگین به نظر می‌رسد، از دیگران کمک بخواهید.

HealthDay News, 23 Jan., 2008

کد خبر 42502

برچسب‌ها