همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان بیست‌ و ششمین برنامه زنگ آموزش خود را به موضوع تبیین بسته آموزش محیط زیست در پیش دبستان اختصاص داده است.

كودك و محيط زيست

به گزارش ایرنا، آرش یوسفی گفت: امروز همه می‌دانیم که وضعیت کنونی محیط زیست کشور در شرایط بحرانی قرار گرفته و یکی از دلایل اصلی این بحران‌ها، فقدان آگاهی لازم و ضعف فرهنگی در زمینه ارتباط شهروندان با محیط زیست است.

وی سال‌های اولیه زندگی را دوران بسیار حساسی قلمداد کرد و گفت: با توجه به این که در دوران کودکی نگرش‌ها، ارزش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی شکل می‌گیرد؛ بهترین زمان برای انتقال مفاهیم حفاظت و پشتیبانی محیط زیست به انسان‌ها نیز در همین دوران است.

یوسفی ادامه داد: دفتر آموزش محیط زیست با همکاری وزارت آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به تهیه محتوای بسته آموزش محیط زیست در پیش دبستان اقدام کرده و محتوای آن در قالب طرح پژوهشی و فرآیندی کاملا علمی و کارشناسی تهیه و از تمامی تخصص‌های مورد نیاز بهره‌برداری شده و به تایید وزارت آموزش و پرورش رسیده است.

مدیر کل دفتر آموزش محیط زیست هدف از تهیه این بسته آموزشی را مشارکت در تربیت نسلی آگاه، مسئول و دوستدار محیط زیست دانست و افزود: این بسته در گام نخست برای مربیان پیش دبستانی و نحوه آموزش محیط زیست به کودکان در فضاهای باز و بسته اشاره دارد و مدرس بیست و ششمین برنامه زنگ آموزش سازمان می‌کوشد تا در این برنامه آموزشی، خلاصه‌ای از اهداف و محتوای موجود در این بسته آموزشی را برای حاضران تبیین کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که این بسته آموزشی بتواند فصل جدیدی از حفاظت محیط زیست در نسل آینده را تضمین کند گفت: حضور در این برنامه آموزشی آزاد بوده و از عموم علاقمندان مخصوصا مربیان و والدین کودکان پیش دبستانی دعوت می‌شود تا در این نشست آموزشی شرکت کنند.

به گفته وی در این برنامه آموزشی، نجم‌السادات موسوی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دارای مدرک دکتری مدیریت آموزشی، مباحث مربوط به بسته آموزش محیط زیست در پیش دبستان را تشریح خواهد کرد.
برنامه بیست و ششمین زنگ آموزش کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست قرار بود امروز ۱۹ آذر از ساعت ۹ در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌ زیست به اجرا در آید.

کد خبر 425009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha