همشهری آنلاین: انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس جایزه بهترین فیلم امسال خود را به رُما به کارگردانی آلفونسو کوارون اهدا و راه او را برای کسب جایزه اسکار هموارتر کرد.

آلفونسو كوارون و ياليتسا آپاراتسيو كارگردان و بازيگر رما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، اعضای انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس که با جوایز خود در سال‌های اخیر زمینه را برای درخشش فیلم‌هایی چون «مرا به نام خودت بخوان»، «مهتاب»، «اسپاتلایت»، «پسر بودن»، «او»/«جاذبه» و «عشق» در اسکار فراهم کرده‌اند، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ رای به برتری فیلم سیاه و سفید و تحسین‌شده «رُما» دادند تا بر بخت آن برای موفقیت در اسکار نود و یکم بیفزایند. در این بخش «سوختن» لی چانگ-دونگ دومین فیلم برتر شد.

از سوی دیگر، کوارون مکزیکی رقابت برای کسب جایزه بهترین کارگردان را به دبرا گرانیک برای «ردی به جا نگذار» واگذار کرد. این درام آمریکایی در سایت معتبر راتن تومیتوز دومین فیلم با بیشترین نقد پس از «پدینگتن» است که از منتقدان امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰ گرفته است. ایتن هاوک برای بازی در «نخستین اصلاح‌شده» بهترین بازیگر مرد از نگاه انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس لقب گرفت و بن فاستر برای «ردی به جا نگذار» پایین‌تر از او ایستاد.

در بخش بهترین بازیگر زن جایزه اول به اولیویا کُلمن برای «محبوب/سوگلی» رسید و تونی کولت برای بازی در «موروثی» دوم شد. استیون یون برای بازی در فیلم کره‌ای «سوختن» جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را بالاتر از هیو گرانت برای «پدینگتن ۲» برد و در بخش بهترین بازیگر زن مکمل جوایز اول و دوم به ترتیب به رجینا کینگ برای «اگر بیتل استریت می‌توانست حرف بزند» و الیزابت دبیکی برای «بیوه‌ها» رسید.

در بخش بهترین انیمیشن داستانی «اسپایدرمن: درون دنیای عنکبوتی» گوی سبقت را از «اینکردیبل‌ها ۲» ربود و «سوختن» از کره‌جنوبی و «دزدان خرده‌پا» از ژاپن به صورت مشترک جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را بردند. جایزه بهترین فیلمبرداری به «رما» رسید و «اگر بیتل استریت می‌توانست حرف بزند» برنده بخش بهترین موسیقی متن شد.

منتقدان لس‌آنجلسی امسال با اهدای جایزه دستاورد از یک عمر خدمات هایائو میازاکی، انیمیشن‌ساز نام‌آور ژاپنی به دنیای فیلم و سینما تقدیر می‌کنند. مراسم اهدای جوایز به برترین‌های سینمای ۲۰۱۸ از نگاه انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس روز ۱۲ ژانویه ۲۰۱۹ در مهمانی شام هتل اینترکانتیننتال در سنچری سیتی لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

کد خبر 425000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha