همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش ستادکل نیروهای مسلح گفت: دانش دفاعی و امنیتی با کمک همه ظرفیت‌های کشور و با هدایت نیروهای مسلح تولید و به کارگیری می‌شود.

محمدحسن باقری

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» در چهارمین نشست مدیران دانش و پژوهش نیروهای مسلح که در سازمان بسیج اقشار برگزار شد، اظهارداشت: بسیج حلقه اتصال مردم با نیروهای مسلح است.

وی افزود: بسیج می تواند نیازهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح را به واسطه ارتباط با نخبگان و پژوهشگران برطرف و به واسطه از نخبگان نیز حمایت کند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با یادآوری این که ما نباید به پژوهش‌های آینده‌نگرانه کم‌توجهی کنیم، گفت: ترسیم تصویر فضای ۱۵ تا ۲۰ سال آینده کشور، وظیفه حوزه پژوهش و دانش است.

امیر باقری یادآور شد: امروز در نمایشگاه دانش و پژوهش سازمان بسیج اقشار شاهد شکوفایی بخش کوچکی از توانمندی‌های نخبگان بسیج بودیم.

وی تصریح ‌کرد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دانشی نیروهای مسلح باید با یکدیگر ارتباط ۲ سویه داشته باشند و این ارتباط را مرتبا تقویت کنند.

معاون‌ پژوهش ستادکل نیروهای مسلح یکی از خلأهای حوزه دانش و پژوهش را نداشتن نظام‌های نشان دهنده که مسیر و جهت دانست و افزود: تاکنون ۳۶ زیرنظام را به منظور بخش های پژوهشی تا امروز ایجاد کرده ایم.

سردار باقری به برگزاری نشست مدیران دانش و پژوهش در ۶ استان کشور اشاره کرد و ادامه داد: باید در نشست‌های آینده پنل‌های تخصصی با حضور نخبگان برگزار شود.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نیروهای مسلح باید تربیت نیروهای با مهارت و تولید علم را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار محمدحسین سپهر روز یکشنبه در ادامه چهارمین نشست مدیران دانش و پژوهش نیروهای مسلح که در سازمان بسیج اقشار برگزار شد، اظهارداشت: اسلام یک دین نظام ساز است و ما در انتظاریم تا وعده الهی مبنی بر تحقق حکومت امام زمان(عج) محقق شود.

وی با بیان این که نقش نخبگان در تحقق وعده الهی و پیشرفت جامعه باید مشخص شود، افزود: نیروهای مسلح جز نخبگان هستند که نقش بی بدیلی در تحقق تمدن اسلامی دارد.

کد خبر 424950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha