یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از عناصر ضد انقلاب و یکی از همدستانش که بهمن سال گذشته در حین ورود به ایران دستگیر شدند سه‌شنبه ۲۰ آذر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه می‌شوند.

قاضي صلواتي

به گزارش ایرنا، آریاسب باوند از عناصر ضد انقلاب خارج نشین و دبیر کل حزبی تحت عنوان "حزب اتحاد شورای استان‌ها" است که در ترکیه با اپوزیسیون خارج از کشور همکاری می‌کرد و نهایتاً ۲۱ بهمن سال ۹۶ در هنگام ورود به کشور بازداشت شد.

"تشکیل گروه با هدف اقدام علیه امنیت کشور"، "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه کشور"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "نشر اکاذیب" از اتهامات باوند در کیفرخواستی است که دادستانی برای او صادر کرده است.

این پرونده یک متهم دیگر هم دارد و آن هم "مهی‌زاده پشت پناه" است که سال گذشته به همراه باوند در حین ورود به کشور دستگیر و بازداشت شد.

"مدیریت گروه‌ها و کانال‌های وابسته به حزب اتحاد شورای استان‌ها" و "عضویت در گروه‌های برانداز ضد امنیتی" دو اتهام این متهم در کیفرخواست صادره است.

بر اساس این گزارش، پرونده این دو متهم برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارسال شده که پیشتر یک جلسه آن برگزار شده و قرار است طبق تاریخ اعلام شده از سوی دادگاه، جلسه دوم محاکمه، سه‌شنبه ۲۰ آذر برگزار شود.

کد خبر 424937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha