یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان انگلیسی پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده‌ای نزدیک ربات‌ها قادر خواهند بود جراحی سزارین انجام دهند.

ربات

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، متخصصان انگلیسی به تازگی مدعی شده‌اند که در آینده‌ای نزدیک ربات‌ها قادر خواهند بود عمل سزارین انجام دهند و سرطان پوست را از بین ببرند.

از مدت‌ها پیش فناوری رباتیک در راستای تولید ربات‌های جراح است. هدف از تولید این ربات‌ها استفاده از آنها در اعمال جراحی و یا به عنوان دستیارهای مراقبت بهداشتی است.

استفاده از علم رباتیک و ثبت "دی‌ان‌ای" (DNA)، در ۲۰ سال آتی تحولی شگرف در علم پزشکی پیش روی ما خواهد آورد تا ایمنی جراحی‌ها نیز افزایش یابد.

پزشکان همچنین قادر خواهند بود بیماری‌هایی مانند سرطان را قبل از بین رفتن اندام‌های گوناگون بدن تشخیص دهند.

متخصصان همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده جراحی‌ها در مقیاس‌های کوچک‌تری صورت خواهد گرفت و ضعف جراحی‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

گزارشات جدیدی که اخیرا منتشر شده است حاکی از آن است که سال آینده در بیمارستان‌های "سرویس سلامت همگانی" انگلیس (NHS) ربات‌ها و ماشین‌های جدید استفاده خواهد شد.

متخصصان کالج سلطنتی جراحان لندن پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده ربات‌ها بیشتر در جراحی‌های واژینال، ناحیه شکم، قلب و ریه به کار گرفته خواهند شد.

استفاده از ربات‌های پیشرفته و کنترل جراحی‌ها با تکنیک‌های جدید به این معنی است که در آینده جراحی‌ها سریع‌تر، کم تهاجمی‌تر و ساده‌تر انجام خواهند شد.

گفته شده اعمال جراحی سزارین در آینده توسط دستیارها صورت خواهد گرفت و متخصصان و جراحان تنها مسئول جراحی‌های خاص خواهند بود و ممکن است نیاز نباشد که این افراد همیشه در اتاق جراحی حضور داشته باشند.

گفتنی است استفاده از ربات‌ها در جراحی‌ها چالش‌ برانگیز است زیرا در سال ۲۰۱۵ یک پیرمرد ۶۹ ساله بر اثر جراحی با ربات‌ها جان خود را از دست داد.

کد خبر 424900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha