یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور آمریکا در راستا انتشار توییت‌های مناقشه‌برانگیزش این بار نوشت: مردم فرانسه شعار می‌دهند ما ترامپ را می‌خواهیم.

ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم‌زمان با تظاهرات جلیقه‌زردها در فرانسه از توافق تغییرات آب و هوایی پاریس انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ با انتشار توییتی اعتراضات در فرانسه را نشانه «عدم کارایی» توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی دانست و نوشت: توافق پاریس چندان برای پاریس خوب کار نمی‌کند! در سراسر فرانسه تظاهرات و شورش است. مردم نمی‌خواهند ارقام هنگفت بپردازند؛ ارقامی که بیشترش به کشورهای جهان سوم می‌رود (و به شکل نامعلومی خرج می‌شود) تا شاید از محیط زیست محافظت شود. آنها شعار می‌دهند «ما ترامپ را می خواهیم». من عاشق فرانسه‌ام!

او دوباره توییت دیگری منتشر کرد و در آن نوشت: روز و شبی بسیار اندوه‌بار در پاریس. شاید زمان آن رسیده که به توافق احمقانه و به شدت پرهزینه پاریس پایان دهیم و هزینه‌ها را در قالب مالیات کمتر به مردم برگردانیم.

ترامپ پیش از این نیز ضمن اشاره به عقب‌نشینی امانوئل مکرون، همتا فرانسوی خود در مقابل خواسته‌های تظاهرکنندگان تأکید کرده بود که توافق پاریس «شکست» خورده است.

رئیس‌جمهور فرانسه پس از تظاهرات شنبه گذشته جلیقه زردها افزایش مالیات بر سوخت در سال ۲۰۱۹ را ابتدا تعلیق و سپس لغو کرد.

انتقاد رئیس‌جمهور آمریکا از توافق پاریس در حالی مطرح می‌شود که نمایندگان نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان در لهستان برای بررسی تغییرات آب و هوایی گردهم آمده‌اند.

اجلاس کاتوویتس در لهستان بیست‌وچهارمین اجلاس بین المللی در مورد تغییرات اقلیمی است.

کد خبر 424888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha