همشهری آنلاین: داروی ام اس به نام ( Lemtrada alemtuzumab) در برخی موارد نادر موجب بروز سکته و پارگی عروق گردن و سر در بیماران مصرف کننده دارو می‌شود.

ام اس

به گزارش مهر، اکثر بیماران مبتلا به این مشکلات که می‌تواند منجر به ناتوانی دائمی و مرگ شود، بعد از دریافت تزریق اولیه Lemtrada دچار علائم شدند. در یک بیمار، علائم سه روز بعد از دریافت دارو پدیدار شد.

به گفته یک متخصص بیماری ام اس، این اطلاعات برای افراد مبتلا به بیماری ام اس مهم است اما بدین معنا نیست که آنها باید فورا مصرف دارو را متوقف کنند.

دکتر آصاف هارل،  از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک، در این باره می‌گوید: هر دارو به موازات فواید، عوارضی هم دارد، اما در مورد بسیاری از بیماران داروی Lemtrada درمانی واقعا موثر است از اینرو بیماران نباید مصرف داروی‌شان را متوقف کنند.

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد: از این پس خطر بروز سکته هم به علائم هشداردهنده و عوارض دارو در بخش بروشور دارو اضافه خواهد شد.

کد خبر 424872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =