همشهری آنلاین: روزنامه نیشن پاکستان ادعا کرد عملیات تروریستی چابهار عواقب ناخواسته برنامه جنگ مشترک هند و آمریکا برای تخریب پروژه «سی پک» بوده است.

رئيس جمهور آمريكا و نخست وزير هند

به گزارش ایرنا، شهر چابهار مرکز پایانه کریدور حمل و نقل شمال به جنوب که می‌تواند هند را به کشورهای منطقه آسیای مرکزی و روسیه متصل کند در هفته گذشته شاهد یک حمله تروریستی نافرجام بود.

در همین زمینه روزنامه اخبار بین‌الملل پاکستان طی مطلبی عنوان کرد، با در نظر گرفتن شرایط امنیتی منطقه قابل تصور است که حمله تروریستی چابهار نتیجه ناخواسته جنگ ترکیبی آمریکا و هند برای ضربه زدن به پروژه ارتباطی سی پک در پاکستان است.

طبق ادعای این رسانه پاکستانی، ارتش آزاد بلوچستان و داعش از طریق حمایت‌های این دو کشور در داخل و خارج پاکستان دست به عملیات تروریستی می‌زنند.

کریدور سی پک مجموعه‌ای از طرح‌های زیر بنایی است که در حال حاضر با سرمایه گذاری چین در پاکستان در حال ساخت است. ارزش اولیه پروژه‌های سی پک در ابتدا ۴۶ میلیارد دلار بود که اکنون به ۶۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. این طرح که در واقع یک شبکه ارتباطی منطقه‌ای است می‌تواند ارتباطات بین کشورهای منطقه را گسترش دهد.

کریدور سی پک در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۶ هم‌زمان با انتقال یک محموله چینی از طریق خشکی به بندر گوادر پاکستان برای ارسال از طریق دریا به افریقا و غرب آسیا تا حدودی عملیاتی شد. بقیه پروژه‌های این طرح هم سال ۲۰۱۷ شروع شد.

به گزارش ایرنا، در پی انفجار تروریستی چابهار در روز پنجشنبه ۱۵ آذر، دو نفر شهید و ۲۷ تن زخمی شدند.

کد خبر 424849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha