همشهری آنلاین: بیست و سومین جشنواره فیلم کرالا روز جمعه ۱۶ آذرماه با اهدای جایزه دستاورد عمر به مجید مجیدی و نمایش «همه می‌دانند» اصغر فرهادی در هند آغاز به کار کرد.

مجيد مجيدي در جشنواره كرالا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیا تایمز، مجیدی که امسال ریاست هیات داوران بخش مسابقه رسمی جشنواره کرالا را هم بر عهده دارد، جایزه دستاورد یک عمر فعالیت سینمایی خود را از سروزیر ایالت جنوبی کرالا دریافت کرد. او پس از گرفتن این جایزه خطاب به حاضران گفت: «بیش از هر جایزه و دستاورد، من می‌خواهم استقبال گرم و مهربانی ارزشمند تماشاگران را گرامی بدارم.»

امسال در مجموع بیش از ۱۹۰ فیلم از ۶۵ کشور در جشنواره کرالا روی پرده می‌رود که «همه می‌دانند» فرهادی و «محمد رسول‌الله(ص)» از آن جمله‌اند. مجیدی که از محبوب‌ترین چهره‌های خارجی در سینمای هند است و سال گذشته «آن سوی ابرها» را در این کشور ساخت، قرار بود داستان زندگی دوران کودکی پیامبر اسلام را دو سال پیش در کرالا به نمایش بگذارد که به دلایلی امکان آن فراهم نشد.

موضوع فرعی جشنواره کرالا ۲۰۱۸ «روح انسانی: فیلم‌هایی در باب امید و بازسازی» است و شش فیلم با همین موضوع در بخش جنبی به نمایش درمی‌آید. پینارای ویجایان، سروزیر ایالت کرالا همزمان با افتتاح این رویداد یک هفته‌ای گفت: «جشنواره امسال نمایشی از یکپارچگی سینمادوستان است و نشان می‌دهد ما هرگز تسلیم فاجعه‌ها نمی‌شویم.»

بسته‌ای شامل هشت فیلم اینگمار برگمان به مناسبت ۱۰۰ سالگی استاد فقید سینمای سوئد و جهان در بخشی ویژه برای سینمادوستان روی پرده می‌رود و یکی دیگر از بخش‌های پاسداشت و یادبود جشنواره کرالا به میلوش فورمن، فیلمساز چک-آمریکایی اختصاص دارد که سال جاری میلادی از دنیا رفت.

کد خبر 424799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha