همشهری آنلاین: پس از شکست تاریخی صهیونیست‌ها و آمریکا در سازمان ملل متحد نیکی هیلی دوره نمایندگی خود را به شکل خجالت‌آوری به پایان رساند.

نيكي هيلي

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شبکه المیادین با اشاره به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر این که کشورهای مخالف با محکومیت جنبش حماس، دشمنان یهود هستند، افزود:  پیش نویس طرح پیشنهادی آمریکا برای محکومیت حماس در مجمع عمومی سازمان ملل دو سوم آرا را برای تصویب قطعنامه به دست نیاورد.

از سوی دیگر، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای عربی را تصویب کرد که شهرک سازی را محکوم و بر راه حل سیاسی بر اساس قطعنامه های بین المللی تاکید می کند.

نزار عبود خبرنگار این شبکه گزارش داد: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مخالفان محکومیت حماس را دشمنان یهود خواند و با این موضعگیری، دوره نمایندگی خود را با وضعی خجالت آور به پایان رساند. این مهم ترین تهمتی بود که وی برخی کشورها را به آن نسبت داد.

نیکی هیلی برخی کشورهای عربی را که با تصویب این قطعنامه مخالفت کردند، با سرزنش و انتقاد خطاب قرار داد.

نیکی هیلی گفت: «می خواهم از این فرصت استفاده کنم تا از برادران و خواهران عرب بپرسم آیا تنفر در میان شما به این حد رسیده است؟»

خبرنگار این شبکه گفت: برخی کشورهای عربی خواستار پایبندی به قطعنامه های بین المللی و راه حل سیاسی بر اساس راه حل دو کشوری شدند و حقی برای مقاومت به منظور محکوم کردن همه اشکال خشونت قائل نشدند.

اما ایران مواضع حمایت گرایانه خود از حماس و مبارزات آن را اعلام کرد.

اسحاق آل حبیب معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: «جنبش حماس را به عنوان جنبش قانونی مقاومت به رسمیت می شناسیم که برای آزادسازی خاک فلسطین از اشغال بیگانه مبارزه می کند.»

خبرنگار این شبکه افزود: پیش نویس طرح آمریکا با مخالفت پنجاه و هفت کشور رای نیاورد. این در حالی بود که اروپا به طور کامل از آن حمایت کرد.

نزار عبود در پایان گفت: نیکی هیلی در پایان دوره خود، بر تصویب قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که بیش از آن که به سازمان های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی آسیب وارد کند، به زیان کشورهای عربی است که در حال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند.

کد خبر 424754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha