همشهری آنلاین: صدراعظم آلمان در آخرین سخنرانی خود به عنوان رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان از ارزش‌های معنوی حزب دفاع کرد و از جانشین خود خواست، به آنها پایبند باشد. مرکل پس از ۱۸ سال از رهبری حزب کناره می‌گیرد.

آنگلا مركل

به گزارش دویچه وله، روز جمعه، ۱۶ آذر (۷ دسامبر) کنگره حزب دموکرات مسیحی آلمان با سخنرانی آنگلا مرکل گشایش یافت. قرار است که یک‌هزار و یک نماینده حزب در این کنگره رهبر جدید خود را برگزینند.

مرکل سخنرانی خود را با سپاسگزاری از همراهان و همکارانش در ۱۸ سال گذشته آغاز کرد و سپس به بیان خاطراتی پرداخت؛ از زمانی که او رهبری حزب را به‌دست گرفت.

آن زمان هلموت کهل، رهبر وقت حزب دموکرات مسیحی و صدراعظم وقت آلمان، در بحرانی جدی به‌سر می‌برد زیرا پذیرش کمک‌های مالی برای حزب از منابعی ناشناس رسوایی بزرگی برای حزب به‌وجود آورده بود.

آنگلا مرکل یادآوری کرد که آن زمان تنها با همیاری یکدیگر توانسته‌اند بر آن بحران پیروز شوند و سال‌های متمادی به عنوان مهم‌ترین حزب در دولت‌های ائتلافی سکان امور کشور را در دست داشته باشند.

او علاوه بر این به پیروزی حزبش در انتخابات ایالت‌های گوناگون اشاره می‌کند، به‌ویژه به پیروزی آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر در ایالت زارلند با بیش از ۴۰ درصد کل آرا.   کارن باوئر یکی از سه کاندیدای ریاست حزب و جانشینی مرکل است.

  • تاکید بر ارزش‌های اخلاقی

صدراعظم آلمان سپس به موفقیت‌هایی که دولتش در زمینه‌ی رشد اقتصادی، کاهش شمار بیکاران، حذف خدمت اجباری سربازی و پذیرش پناهجویان می‌پردازد و می‌گوید که به این موفقیت‌ها افتخار می‌کند.

مرکل در ادامه تاکید می‌کند که اکنون زمان کناره‌گیری او فرا رسیده و این اقدام را گامی در مسیر دموکراسی می‌نامد، به‌ویژه اینکه سه تن از چهره‌های برجسته‌ی حزب برای جانشینی او نامزد شده‌اند.

سیاستمدار ۶۴ ساله از جانشین خود که قرار است امروز تعیین شود می‌خواهد که به ارزش‌های معنوی حزب، که به گفته‌ی او مسیحی و دموکراتیک هستند، پایبند باشد. او در این راستا می‌گوید: «ما هرگز کسی را به حاشیه نمی‌رانیم و محروم نمی‌کنیم، ما هرگز کسی را تحقیر نمی‌کنیم، ما به کرامت همه‌ی انسان‌ها به صورت برابر احترام می‌گذاریم، ما هرگز کسی را بر علیه دیگری تحریک نمی‌کنیم، ما به تمامی هموطنانمان خدمت می‌کنیم».

آنگلا مرکل در میان کف‌زدن‌های متوالی سخنرانی خود را به پایان می‌رساند، می‌نشیند، اما نمایندگان برخاسته‌اند و به کف‌زدن ادامه می‌دهند. او هم برمی‌خیزد و دست‌هایش را به نشانه پیروزی بالا می‌برد و می‌گوید، «امروز کارمان خیلی زیاد است»، اما نمایندگان از کف‌زدن بازنمی‌ایستند.

از چهره‌ی مرکل برمی‌آید که خوشحال است و دچار احساسات شده.

کد خبر 424752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha