همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت که وجدان جهانی طرح آمریکا علیه حماس و مقاومت مردم فلسطین را خنثی کرد

اسماعيل هنيه

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، اسماعیل هنیه با یادآوری اینکه مردم فلسطین روزگذشته شاهد بررسی پیش نویس قطعنامه پیشهادی آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بودند، گفت در این نشست اکثریت کشورها از حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری و رهایی از آن دفاع کردند و برای نخستین بار در برابر واشنگتن که کوشید قطعنامه ای را در محکومیت مقاومت مشروع فلسطین به تصویب برساند، ایستادند.

وی از تمامی کشورهایی که موضع مخالف علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و سیاست های تجاوزکارانه این رژیم گرفته و جانبداری دولت آمریکا از صهیونیست ها را به چالش کشیدید، قدردانی کرد.

هنیه گفت که رای مخالف به این قطعنامه برای تمامی فلسطینی ها و کشورهای دوست و حامی ارزش ها یک موفقیت بسیار مهم بود.

وی همچنین از حکومت خودگردان و تلاش های ریاض منصورر نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در این زمینه قدرانی و یادآورشد که نتیجه ای که در این زمینه به دست آمد نشان داد که اهتمام ملی قادر به ایجاد وحدت میان ملت فلسطین برای رویاروی با چالش های موجود است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عصر پنج شنبه خود ۸۶ رای موافق، ۵۸ رای مخالف و ۳۳ رای ممتنع به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای محکوم کردن حماس داد.

از آن جا که پیش از این، تصویب شده بود که این قطعنامه باید دو سوم آرای مجمع عمومی یعنی حداقل ۹۹ رای را به دست آورد، تنها شکستی دیگر برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپایی هایی که این بار پشت آمریکا قرار گرفته بودند، تحمیل کرد.

نیکی هیلی در معرفی این قطعنامه کاملا یک طرفه گفته بود امروز می تواند برای سازمان ملل یک روز تاریخی باشد اما این رای نشان داد که امروز بیش از هر کسی دیگر، برای نماینده ای که تنها چند روز دیگر در این سمت باقی نیست، یک روز تاریخی و درسی برای همیشه بوده است. مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که یکجانبه گرایی و حمایت های همه جانبه آمریکا از صهیونیست ها نمی تواند مانع از دیدن جنایات این رژیم باشد.

کد خبر 424736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha