همشهری آنلاین: معاون وزیر کشور با بیان اینکه، هم اکنون بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور و حتی کلانشهرها فرسوده هستند، گفت اوراق مشارکت می‌تواند یک راه حل برای رفع این مشکل باشد

اتوبوس‌هاي فرسوده

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، در حاشیه تخصصی شهرداران زنجان و افتتاح سامانه جامع شهری استان زنجان در جمع خبرنگارن افزود: رئیس جمهوری و وزیر کشور به موضوع حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته و در این میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز خیز بزرگی برای رفع مشکلات این حوزه در فضای کنونی کشور برداشته‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون قیمت اتوبوس‌ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی افزایش یافته و بر این مبنا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

جمالی نژاد افزود: طی جلسات برگزار شده با سازندگان اتوبوس و دستگاه‌های متولی تدابیری برای تحویل و نوسازی این وسلیه نقلیه در سطح کشور اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: برای رفع این مهم از محل تبصره ۱۸ پیشنهادهایی به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد و مبالغ در نظر گرفته برای نوسازی و تحویل اتوبوس‌ها بسیار بالا است که در قالب مساعدت و کمک به شهرداری‌ها لحاظ نشده اما می‌توانند از اوراق مشارکت استفاده کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: به عنوان نمونه در یکی از شهرهای کشور برای خرید ناوگان جدید و راه اندازی بی آر تی از اوراق مشارکت استفاده کردند که ترویج چنین اقدامی می‌تواند نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل فرسوده زیادی در کشور وجود دارد و در این میان زمانی اتوبوس که در اختیار شهرداری‌ها قرار می گرفت، براساس قوانین سنواتی بودجه طی سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ سهم دولت بابت تامین مالی ناوگان اتوبوس شهری ۸۲.۵ درصد بود و الباقی توسط شهرداری‌ها پرداخت می‌شد.

کد خبر 424725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha