همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین طرح گذراندن دوره خدمت سربازی برای دانش‌آموختگان دوره دکتری در بخش صنعت خبر داد.

منصور غلامي

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شورای اداری استان سمنان با اعلام این خبر گفت: مهارت‌افزایی دانشجویان از اولویت‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و در این خصوص با بخش‌های صنعتی و خدماتی قراردادهای متعددی برای گذراندن دوره کارورزی دانشجویان در این مراکز منعقد شده است.

غلامی با بیان اینکه بیش از سه هزار مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به گسترش کمی بیش از حد مراکز آموزش عالی در کشور هم اکنون با کاهش داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها روبرو هستیم و برخی از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها خالی مانده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این راستا در یک سال گذشته برنامه ساماندهی آموزش عالی در قالب استانی طراحی و مشخص شد که هر استان باید چه میزان پذیرش دانشجو داشته باشد که به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

دکتر غلامی گفت: در یک سال گذشته همکاری‌های خوبی با وزارت نفت در خصوص استفاده از متخصصان دانشگاهی برای کشف و استخراج نفت و میعانات گازی داشتیم، با وزارت دفاع نیز همکاری‌های خوبی صورت گرفته و با سازمان حفاظت محیط زیست هم پروژه بزرگی به صورت کنسرسیوم با چند دانشگاه کشور آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: هم اکنون ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان از درون همین پارک‌ها خارج می‌شوند و توجه به این شرکت‌ها نیاز کشور را به محصولات وارداتی کمتر و در عین حال اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم
کد خبر 424610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha