چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماینده مردم اردکان با اشاره به نامه سازمان اداری مجلس به نمایندگان برای انجام هماهنگی در مورد تردد خودروهای نمایندگان در خط ویژه‌ گفت که در این‌باره با رئیس مجلس شورای اسلامی مکاتبه کرده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده است.

خط ويژه

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان اداری مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به نمایندگان اعلام کرده است که اگر تمایل دارید خودرو شما از خط ویژه‌ عبور کند شماره خودرو را برای انجام هماهنگی و اقدام‌های لازم برای صدور مجوز اعلام کنید.

او خاطرنشان کرد: در همین رابطه من در مکاتبه‌ای موضوع را به رئیس مجلس شورای اسلامی منعکس کردم و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شدم.

تابش ادامه‌ داد: نمایندگان خدمتگزار مردم هستند و باید برای مشکلات و موانع چاره‌جویی کنند به همین جهت تبعیض مثبت در مورد آنها نباید اعمال شود. به نظر می‌رسد این تصمیم پوست خربزه انداختن زیر پای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، یادآور شد: در حال‌ حاضر نقلیه مجلس شورای اسلامی این مجوز را دارد که اگر کار اضطراری پیش آید با همان چند خودرو سازمانی امکان تردد در خط ویژه‌ وجود داشته باشد.

تابش اضافه کرد: ما باید با موقعیت‌هایی که مردم با آن روبه‌رو هستند از جمله ترافیک و آلودگی دست‌وپنجه نرم کنیم نه این که برای خود امتیاز ویژه‌ قائل شویم تا زودتر به مقصد برسیم. خط ویژه‌ برای تسهیل رفت‌وآمد مردم خصوصا طبقات متوسط به پایین جامعه ایجاد شده است و ما باید برای مردمی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند احترام قائل شویم.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت‌: ای کاش همکاران نماینده خصوصا نمایندگان تهران توجه‌شان بیشتر معطوف به کاهش اثرات پدیده اینورژن، دود و ای کاش سه‌شنبه‌های بدون خودرو را ترویج می‌کردیم و به رفتار شهردار تهران که برای رفتن به محل کار از دوچرخه‌ استفاده می‌کرد تاسی می‌کردیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که صدور مجوز تردد خودروهای نمایندگان از خط ویژه‌ یک اقدام غیرمردمی و غیرمحیط‌زیستی است، اضافه کرد: به‌ هر حال اگر قرار باشد حدود ۳۰۰ خودرو نمایندگان به خط ویژه‌ اضافه شود این مساله هم ایمنی را کاهش می‌دهد و هم تردد را دچار وقفه می‌کند. بنابراین ما به شدت با این مساله مخالف هستیم. بسیاری از نمایندگان هم با این تصمیم مخالف هستند. امیدواریم با توجه به مکاتبه‌ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم ایشان در این زمینه  تجدیدنظر کنند و از دادن امتیازهای تبعیض‌آمیز خودداری کنند، تا  وجهه مردمی و شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی در پیشگاه مردم محفوظ بماند.

کد خبر 424569
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha