چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های شهرهای صنعتی طی ۲۴ ساعت آینده از نفوذ سامانه بارشی به استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان در روز آینده خبر داد.

rain

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: طی ۲۴ ساعت آینده سکون نسبی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در برخی شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌ که امروز سامانه بارشی سبب بارش باران در استان‌های واقع در غرب و شمال غربی و بخش‌هایی از جنوب غربی کشور می‌شود، اظهار کرد: فردا علاوه بر تقویت ناپایداری و تشدید بارش در مناطق ذکر شده، دامنه‌ فعالیت این سامانه به بخش‌هایی از جنوب، مرکز، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز گسترده خواهد شد.

به گفته وظیفه این سامانه بارشی سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی تاکید کرد: سامانه بارشی که امروز وارد کشور می‌شود روز جمعه (۱۶ آذر) قسمت‌های مرکزی، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ضمن پیش‌بینی شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس‌فردا ( ۱۵ و ۱۶ آذر) ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۱۴ و هفت و ۱۳ و ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 424546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha