گروه سیاسی: سید محمد خاتمی پس از بازگشت از سفر به آمریکا تأکید کرد همیشه در مجامع جهانی از شأن و منزلت ایران دفاع و برای دفع خطر و بحران تلاش کرده‌ام.

رئیس‌جمهور سابق در فرودگاه مهرآباد به خبرنگار ایرنا گفت: در پایان سفر با توجه به مسائل هسته‌ای ایران و دفاع از حق مسلم ایران در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، انفعال کسانی که تا دیروز حمله می‌‌کردند و تند بودند، مشهود بود. 

وی دررابطه با نظرات خود در آمریکا افزود: آنچه من گفتم هیچ‌گاه انحراف از نظر امام(ره) نبوده و الآن نیز می‌گویم انقلاب ما و ملت ما هیچ‌گاه ملت و کشور آمریکا را شیطان بزرگ ندانستند.
 خاتمی در ادامه در پاسخ به سخنانی که درباره محو اسرائیل از او پرسیده شد، گفت: من خواستار محو هیچ فرد و یا هیچ ملتی نیستم و مخالفت ما با اسرائیل یک مخالفت حقوقی، اصولی و اخلاقی است و آن این‌که زور، منشأ مشروعیت نمی‌شود.

دفاع موتلفه از سفر خاتمی به آمریکا
 سفر آقای خاتمی به آمریکا با مشورت مسئولین نظام صورت گرفته است و باید به عنوان یک راه فرعی در دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی باز بماند.
این مطلب را حمیدرضا ترقی معاون روابط بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار همشهری عنوان کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مواضع و نظرات مطرح شده آقای خاتمی در آمریکا نیز مورد تایید بوده و یا موضع شخصی ایشان است گفت: اصل سفر با مشورت صورت گرفته ولی بعضی از مطالب و موضع‌گیری‌ها مربوط به شخص ایشان است.
وی از جمله مواضع شخصی وی را بحث هولوکاست و پذیرش دو دولت فلسطین و اسرائیل عنوان کرد.
معاونت روابط بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی علت ضعیف‌بودن نتیجه‌گیری از این رایزنی‌ها را اجرای این روش‌ها در طی هشت سال فعالیت دولت خاتمی ذکر کرد که بدون نتیجه بوده است. ترقی گفت: الان در کنار مواضع انقلابی دولت، این اقدام آقای خاتمی به عنوان یک روش احتیاطی مطلوب است.

کد خبر 4245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز