همشهری آنلاین: نماینده مردم شبستر در مجلس با انتقاد از به کارگیری فقط یک چهارم از ظرفیت بانوان تحصیلکرده در حوزه اشتغال، گفت: از چهار وزیر جدید دولت دستور مکتوب گرفته شده که حداقل ۳۰ درصد ظرفیت مدیریتی خود را به بانوان واگذار کنند.

وزرا

به گزارش فارس، معصومه آقاپورعلیشاهی در واکنش به نرخ ۱۶ درصدی مشارکت زنان در حوزه اشتغال و پایین بودن این آمار در قیاس با سایر کشورها، اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه و رشد تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی، مشارکت بانوان در حوزه اشتغال و بهره‌گیری از این ظرفیت مهم است که در کشور ما از این ظرفیت به خوبی بهره گرفته نمی‌شود.

وی افزود: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به صورت مکتوب از وزرای معرفی شده دستور گرفت که حداقل ۳۰ درصد از ظرفیتی مدیریتی وزارتخانه‌های متبوع خود را به بانوان واگذار کنند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود بانوان در عرصه‌های اجتماعی به ویژه حوزه اشتغال به این معناست که خودرویی با نیمی از ظرفیت موتور خود حرکت کند، افزود: حضور ۱۶ درصدی زنان در حوزه اشتغال به هیچ عنوان با حضور ۶۳ درصدی بانوان در دانشگاه‌ها سنخیتی ندارد و این یعنی فقط از یک چهارم ظرفیت بانوان در حوزه اشتغال بهره گرفته می‌شود.

آقاپور علیشاهی تصریح کرد: در همین راستا پیش از رأی اعتماد به وزرا از ۴ وزیری که اخیرا از مجلس رأی اعتماد گرفتند، فراکسیون زنان مجلس به صورت مکتوب دستور گرفت که حداقل ۳۰ درصد از ظرفیتی مدیریتی وزارتخانه‌های متبوع خود را به بانوان واگذار کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه انحصار مدیریتی در کشور باید شکسته شود، اضافه کرد: چنانچه از بانوان در سمت‌های مدیریتی استفاده شود، زنان دیگری هم به تبعه این افراد می‌توانند در مسیر اشتغال به کار گمارده شوند.

کد خبر 424499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha