همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر فیلیپین در پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین، سهمیه حضور در این مسابقات را از آن خود کرد.

تيم ملي بسكتبال

به گزارش مهر، پنجره پنجم رقابت‌های بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین امروز، دوشنبه ۱۲ آذر، برای تیم ملی بسکتبال ایران و با برگزاری دیدار برابر فیلیپین بسته شد. در این دیدار که به میزبانی مانیل برگزار شد، ملی پوشان بسکتبال کشورمان با نتیجه ۷۸ بر ۷۰ برابر میزبان خود به برتری دست یافتند.  

تیم ملی بسکتبال ایران که پیش از این ۶ دیدار خود در انتخابی جام جهانی را با برد پشت سر گذاشته بود، با کسب پیروزی برابر فیلیپین سهمیه این رقابت ها را از آن خود کرد.  

برتری مقابل فیلیپین در دیدار امروز در حالی برای بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران به دست آمد که آنها در دیدار رفت موفق به شکست فیلیپین شده بودند. دیدار رفت تیم های ایران و فیلیپین در رقابت های انتخابی جام جهانی سه ماه پیش،  در چارچوب پنجره چهارم این رقابت ها و در تهران برگزار شد. در آن دیدار تیم ملی بسکتبال ایران بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی را در ترکیب داشت و در مقابل فیلیپین هم برخی بازیکنان کلیدی خود را به دلیل محرومیت و مشکلاتی در دیدار برابر استرالیا ایجاد کرده بودند، در اختیار نداشت.  

برای دیدار امروز اما شرایط دو تیم کاملا متفاوت از دیدار رفت بود طوریکه ایران در ترکیب خود بازیکنان کلیدی و تاثیرگذارش را نداشت در حالیکه فیلیپینی‌ها از ترکیب کامل بهره می‌بردند.  

در هر صورت با پیروزی برابر فیلیپین، تیم ملی بسکتبال در فاصله یک پنجره مانده به پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی، سهمیه این بازی‌ها را از آن خود کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران پیش از دیدار امروز ۹ دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی را برگزار کرده و طی آن موفق به کسب ۶ پیروزی شده و نتیجه سه دیدار برابر عراق،  ژاپن و استرالیا را هم واگذار کرده بود.

دو دیدار پایانی تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی اسفندماه و در چارچوب پنجره ششم برگزار می‌شود. بر این اساس ملی پوشان کشورمان دوم اسفندماه به مصاف ژاپن می‌روند و ۵ اسفندماه نیز در تهران میزبان استرالیا خواهند بود.

کد خبر 424404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha