همشهری آنلاین: دامنه اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه حالا به بخش‌های مختلف جامعه از جمله دانش آموزان و دانشجویان سرایت کرده است به طوری که در اولین روز هفته بیشتر از ۱۰۰ دبیرستان در فرانسه پس از اعتراضات دانش آموزان تعطیل شده و کلاس‌های درس برگزار نمی‌شود.

ناآرامي ها در فرانسه

به گزارش یورونیوز، همچنین بدلیل مسدودکردن ترافیک توسط جلیقه زردها در مناطق مختلف کشور سوخت‌رسانی به پمپ‌های بنزین به تعویق افتاده است و نزدیک به ۷۵ جایگاه از ۲۲۰۰ پمپ بنزین شرکت توتال بسته شده است.

بامداد شنبه، صدها راننده آمبولانس در اطراف ساختمان مجلس نمایندگان در پاریس تجمع کردند. شرکت‌های آمبولانس به وضع قوانین جدید از سوی دولت اعتراض دارند و می‌گویند، مقررات جدید باعث تعطیلی ۸۰ درصد شرکت‌های خدمات آمبولانس خواهد شد و هزاران نفر را بیکار خواهد کرد.

همزمان سخنان یکی از جلیقه زردها در رادیوی فرانسه انتقادات فراوانی را برانگیخته است. کریستوف شلانسون که او را سخنگوی جنبش جلیقه زردها معرفی کرده اند، می گوید دولت فعلی باید هرچه زودتر استعفا دهد و یک ژنرال ارتش مانند دوویلیه جانشین او شود.

شماری از اعضای جلیقه زردها اعلام کرده اند که این فرد به هیچ عنوان سخنگوی این حرکت نیست و جنبش آن‌ها رهبری و جهت گیری سیاسی ندارد.

ژنرال دو ویلیه، فرمانده ارتش فرانسه در پی اعتراض به بودجه تصویبی ارتش از سوی دولت امانوئل ماکرون، در سال گذشته میلادی در یک حرکت بی سابقه از مقام خود استعفا داد.

شهروندان فرانسوی که در اعتراضات سراسری علیه افزایش مالیات سوخت از روز ۱۷ نوامبر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهرهای مختلف فرانسه شرکت می‌کنند خود را «جلیقه زرد» ها نام نهاده اند. «جلیقه زرد»،

جلیقه‌ای به رنگ زرد شبرنگ است که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در فرانسه هر خودرو باید به آن مجهز باشد تا در صورت نقص فنی و توقف خودرو در میان بزرگراه، راننده باید آن را بر تن کند.

کد خبر 424385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha