همشهری آنلاین: سی ان ان تصاویری از دیدار حاشیه‌ای مکرون و بن سلمان با موضوع قتل «جمال خاشقچی» را پخش کرد که در آن مقام فرانسوی خطاب به ولیعهد سعودی می‌گوید: تو هرگز به من گوش نمی‌دهی.

روایت سی ان ان از اعتراض درگوشی مکرون به بن سلمان

به گزارش ایرنا؛ با گذشت چند روز از این دیدار که یکی از پر حاشیه ترین ملاقات های در خلال اجلاس گروه بیست در ارژانتین بود؛ برخی شبکه ها از جمله سی ان ان همچنان با پخش تصاویر این دیدار؛ به موضوع قتل خاشقچی پرداخته اند.

سی ان ان با پخش تصاویر ضبط شده این دیدار؛ گزارش داد: نگاه ها در نشست گروه ۲۰ به بن سلمان دوخته شده بود، یکی از لحظات پرچالش برای وی هنگام گرفتن عکس جمعی بود که بسیاری از سران و مقامات بلند پایه شرکت کننده در اجلاس؛ توجهی به او نکردند.

این شبکه تلویزیونی در گزارش خود درعین حال از دو ملاقات (دیدار رییس جمهوری فرانسه با بن سلمان) و نحوه دست دادن پوتین با شاهزاده سعودی به عنوان دو اتفاقی که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت؛ یاد کرد.
سی ان ان در گزارش امروز خود خاطر نشان کرد : امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در ملاقات حاشیه ای خود با بن سلمان؛ بسیار جدی ببا او برخورد کرد و به وی گفت که اروپایی ها خواهان حضور کارشناسانی مستقل در زمینه تحقیق پیرامون قتل «خاشقچی» هستند.

براساس گزارش سی ان ان؛ هرچند گفتگو دومقام فرانسوی و سعودی؛ گپ و گفت های خصوصی بین دوطرف بود اما این صحبت ها توسط دوربینی که تصاویر این دو را ضبط کرده بود؛ لب خوانی و شنود شد.
مکرون با لحنی جدی خطاب به بن سلمان گفت: من (درمورد قتل خاشقچی) نگرانم!

رئیس جمهوری فرانسه و بنا بر آنچه شبکه تلویزیونی سی ان ان توانسته است شنود کند، در ادامه به بن سلمان گفت: تو هرگز به من گوش نمی دهی.
بن سلمان نیز بلافاصله در پاسخ به مکرون می گوید: نه...! البته که گوش می دهم.

سی ان ان درهمین حال گزارش داد: درحالی که برآورد 'سیا' (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) از قتل خاشقچی این است که بن سلمان ولیعهد عربستان فرمان کشتن وی را صادر کرده است اما دولت ترامپ همچنین تلاش دارد تا این موضوع را نادیده انگارد.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با رد این موضوع می گوید که هیچ مدرکی دال بر ارتباط مستقیم ولیعهد عربستان با قتل خاشقچی وجود ندارد.

سی ان ان ادامه داد: دونالد ترامپ نیز در پاسخ به پرسش خبرنگارانی که از وی می پرسند چرا با وجود ارائه مستندات سیا وی همچنان از ولیعهد عربستان بر سر این موضوع حمایت و همراهی می کند؛ گفت : برای وی 'اول آمریکا' مهم است و اگر رابطه آمریکا با عربستان برهم خورد آنگاه بهای نفت فزونی خواهد یافت.

کد خبر 424356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha