همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۹ گفت: تاکنون۵۲ پروژه شهری در منطقه ۹ افتتاح شده و ۱۵ پروژه دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود که از جمله آنها نورپردازی دائمی برج آزادی به شیوه نوین با هدف تقویت ظرفیت گردشگری در منطقه است.

مفاخريان، شهردار منطقه 9

دیدار مردمی شهردار منطقه ۹ با نمازگزاران مسجد امام محمد باقر(ع) محله مهرآباد جنوبی، با هدف رفع مشکلات شهروندان و آگاهی از اقدام‌های انجام شده مجموعه شهری ورودی غربی پایتخت انجام شد.

 به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سیدعلی مفاخریان با اعلام این خبر گفت:این مسجد به دلیل اجرا مراسم‌ ویژه به‌خصوص در بحث تشییع شهدا مدافع حرم و دفاع مقدس و برنامه‌های فرهنگی شاخص، یکی از مساجد تاثیرگذار در منطقه است.

مفاخریان گفت: منطقه ۹ از جمله مناطقی است محرومیت تاریخی به لحاظ برخورداری منابع درآمدی و اعتبارات تخصیصی دارد.به‌سازی و بهبود وضعیت ورودی غربی پایتخت مستلزم فعالیت‌های مداوم، مستمر و همچنین مشارکت شهروندان و همت مجموعه شهری است تا بتوان هم‌سو با رویکرد مدیریت ارشد شهری مبنی بر "تهران شهری برای همه" شهری زیست‌پذیر را برای شهروندان منطقه ایجاد کرد.

شهردار منطقه ۹ در ادامه به توقف دو و نیم ساله زیرگذر استاد معین_آزادی اشاره کرد و گفت: تغییر در فضای عملکردی اجرای پروژه و کمبود اعتبارات، اجرا آن را با رکود مواجه کرد که در حال حاضر با پیگیری‌های متعدد و انتقال دغدغه شهروندان به مدیران ارشد شهری فعالیت مجدد این پروژه آغاز شده است. 

او با اشاره به مراحل پایانی پروژه استاد معین و اتمام معارضات تاسیساتی تصریح کرد: با اتمام پروژه زیرگذر استادمعین_ آزادی اتصال دو منطقه ۹ و۲ میسر می‌شود و زمینه رونق اقتصادی و شرایط بهتر کسب و کار در منطقه فراهم خواهد شد.

مفاخریان با تشکر از ارتش جمهوری اسلامی در خصوص همکاری در اتمام پروژه استاد معین گفت:با برداشته شدن دیوار پادگان جی در انتهای بلوار استاد معین، محور سی متری جی به آن متصل می شود که امید است با تامین منابع مالی و همکاری سایر نهادهای ذی‌نفع از جمله وزارت دفاع و آموزش و پرورش بتوان پروژه یادگار امام(ره) را نیز به اتمام رساند.

او به وضعیت ترافیکی میدان فتح و ایجاد سد معبر ناشی از فضای کارگاهی در این قسمت شریانی غرب پایتخت به عنوان یکی از دغدغه‌های محله مهرآباد اشاره و عنوان کرد: وجود فضای کارگاهی موجود در اطراف میدان فتح بواسطه پروژه ادامه شاخه غربی یادگار امام(ره) که هم اکنون به خاطر کمبود اعتبار در حالت رکود است، موجب عدم استفاده از ظرفیت بهینه فضای ورزشی و تفریحی در میدان فتح و ایجاد گره ترافیکی شده است که با ساماندهی فضای کارگاهی می‌توان استفاده مطلوبی را از فضای موجود و رفع ترافیک در راستای رفع دغدغه شهروندان محله مهرآباد فراهم کرد. 

شهردار منطقه ۹ همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های ابتکاری نظیر طرح ۳شنبه تا ۳شنبه در حوزه نگهداشت محوری در محلات منطقه اذعان داشت: حضور مستمر معاونت‌های اجرایی از جمله خدمات شهری، فنی و عمرانی، ترافیکی و تیم های عملیاتی در محلات اجرای طرح ۳شنبه تا ۳شنبه، به برطرف شدن مشکلات نگهداشت در محلات کمک کرد که البته با مشارکت مردم و همکاری کسبه و نیروی انتظامی نظم و انضباط ویژه‌ای برقرار شد. 

او به وجود مشکلات زیست‌محیطی از جمله مقابله با حیوانات موذی نظیر موش به عنوان معضل محلات مناطق شهری اشاره کرد و بیان داشت: با مشارکت شهروندان و جدا سازی پسماند های تر و خشک از یکدیگر و پرهیز از ریختن مواد غذایی در انهار می توان با این آفت محیط های شهری مقابله کرد که در این راستا در ماه آینده طرح های ضربتی برای مبارزه با موش ها و حیوانات موذی در دست اقدام است.

شهردار منطقه ۹ در خصوص بازار روز و میدان میوه و تره‌بار گفت: مجموعه شهری در محله مهرآباد با کمبود زمین مواجه است که در صورت ارائه فضایی مناسب با تامین پارکینگ و رفع مباحث ترافیکی، بازار روز در این محله راه اندازی خواهد شد.

او به ایجاد بورس و برند لوازم خانگی در منطقه ۹ اشاره و بیان کرد: در محور زرند با رایزنی‌های انجام شده و مشارکت اتحادیه‌ها امکان احداث بورس لوازم خانگی وجود دارد که همین امر موجب توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در قسمت غربی پایتخت خواهد شد.

شایان ذکر است شهردار منطقه ۹ به همراه مدیران شهری در دیدار با نمازگزاران مسجد امام محمد باقر(ع) محله مهرآباد ضمن توضیح اقدام‌های مجموعه شهری منطقه ۹ به رفع مشکلات شهروندان محله پنج پرداخت.

کد خبر 424337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha