شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) روز شنبه ۸ دسامبر (۱۷ آذرماه) در مورد جانشین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان رای‌گیری خواهد کرد.

نامزدهاي جانشيني آنگلا مركل

به گزارش یورونیوز، آنگلا مرکل که از وی به عنوان قدرتمندترین زن در جهان سیاست نام برده می‌شود، از سال ۲۰۰۵ تاکنون، برای ۱۳ سال مقام صدراعظمی آلمان را بر عهده داشته است.

صدراعظم آلمان روز ۲۹ اکتبر (۷ آبانماه) اعلام کرد که قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند و به همین علت حزب وی به دنبال یک نفر برایی جانشینی وی است.

از فردای اعلام این خبر، رقابت برای جانشینی انگلا مرکل آغاز شده است. بسیاری این مساله را «پایان حکمرانی مرکل» نامیده‌اند.

  • سه کاندیدای این سمت افراد زیر هستند؟
  • آنگرت کرمپ-کارنباور (Annegret Kramp-Karrenbauer)

خانم کرمپ‌کارنباور که گاهی وی را آکاکا می‌نامند سیاستمدار ۵۶ ساله آلمانی از متحدان وفادار آنگلا مرکل و دبیرکل حزب اتحادیه دموکرات مسیحی است. شعار اصلی وی بازگرداندن رای‌دهندگان به سمت ان حزب است. این حزب در انتخابات سال گذشته توانست تنها ۳۲.۹ درصد آراء را کسب کند که بدترین نتیجه از سال ۱۹۴۹ بوده است.

  • فریدریش مرز(Friedrich Merz)

آقای مرز سیاستمدار ۶۹ ساله و یک وکیل اقتصادی است. او برای یک دهه از سیاست فاصله گرفته و در حوزه اقتصاد و دارایی مشغول به فعالیت است ولی اکنون قصد دارد به دنیای سیاست بازگردد.

  • یانز اشپان (Jens Spahn)

آقای اشپان وزیر ۳۸ ساله بهداشت در دولت فدرال و جوانترین کاندید این سمت است. وی هدف اصلی خود را کاهش مالیات و افزایش جایگاه علم و تکنولوژی آلمان است. وی در سخنان خود تلاش می‌کند تا چشم‌اندازی از آلمان ۲۰۴۰ ارائه دهد.

تاریخ دقیق رای‌گیری حزب هنوز مشخص نشده ولی احتمال می‌رود که رای‌گیری و جابجایی قدرت تا پایان سال جاری میلادی باشد.

کد خبر 424146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha