چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر کرده که در استان تهران زنان دانش‌آموخته بیشتری به نسبت مردان دانش‌آموخته، شاغل هستند.

فارغ التحصيلان

به گزارش همشهری آنلاین، گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اشتغال دانش‌آموختگان،  در یکصد و دوازدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر محمد مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

در این گزارش با تشریح اهداف و روش‌های این پژوهش، نحوه پیمایش اطلاعات و آمار موجود در پایگاه‌های آماری کشور از منظر اشتغال و از طریق شماره ملی نیز تشریح شد.

در بخش دیگری از این گزارش و در بخش آمایش اشتغال کشور بر اساس جنسیت این نکته مطرح شد که در استان تهران زنان دانش‌آموخته بیشتری به نسبت مردان دانش‌آموخته، شاغل هستند.

در ادامه گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دسته‌بندی رشته‌های دانشگاهی در ۶ دسته علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی، تعداد فارغ‌التحصیلان شاغل و نسبت آن به کل فارغ‌التحصیلان مورد بررسی قرار گرفت.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل تعریف دقیق از مفهوم اشتغال، در نظر گرفتن تفاوت در رشته‌های مختلف از منظر اشتغال، جلوگیری از تجاری‌ شدن آموزش و مهار کنکور و راه‌اندازی باشگاه‌های دانش‌آموختگان است.

  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر 423948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha