همشهری آنلاین: مسئولان در پی گسترش آتش سوزی در جنگلهای ایالت کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا دستور تخلیه هزاران خانه و ده‌ها مدرسه را در مناطق در معرض خطر صادر کردند.

آتش سوزي در استراليا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شینهوا، تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های ایالت کوئینزلند طعمه حریق شده است و درباره قربانیان این آتش سوزی هم هنوز آماری در دست نیست.

باب جی، معاون رئیس پلیس ایالت کوئینزلند خطاب به مردم این ایالت اعلام کرد: «اگر اوضاع آن طور که انتظار می رود پیش رود، مردم زنده زنده خواهند سوخت و تدابیر متداول موثر نخواهد بود، این با یک طوفان درجه پنجی که از منطقه شما عبور می کند فرق دارد، همین الان خانه هایتان را ترک کنید».

به رغم تلاشهای بی وقفه نیروهای آتش نشانی، فعالیت هشت هواپیمای آبپاش و نیروهای آتش نشانی که از ایالتهای دیگر آمده اند، شرایط در جنگلی که در امتداد سواحل کوئینزلند قرار دارد فاجعه آمیز است. چون دمای ۴۰ درجه و بادهایی با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، مهار شعله های آتش را در ۱۳۸ کانون آتش سوزی دراین جنگل غیرممکن کرده است.

گسترش شعله های آتش به سوی شهر «کِنز» در شمال و شهر «گلد کاست» در جنوب این ایالت، سبب نگرانی شدید سرویس های امداد شده است.

تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از جنگلهای ایالت کوئینزلند طعمه حریق شده است و احتمال دارد از فردا این آمار افزایش چشمگیری داشته باشد.

هرچند تعداد خانه هایی که ویران شده اند هنوز معلوم نیست اما مقامات بیم آن دارند خسارات مالی این آتش سوزی در بخشهای بزرگی از این ایالت قابل توجه باشد. درباره قربانیان این آتش سوزی هم هنوز آماری در دست نیست.

کد خبر 423944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha